Avatar billede pools Nybegynder
30. maj 2010 - 20:44 Der er 10 kommentarer

computer til reparation

Når man sender en computer til reparation, må folk der reparerer computeren da kigge på computerens harddisk, selvom indholdet ikke falder indenfor lovens rammer ?
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2010 - 21:24 #1
Hvis du sender en bil hen og få nye dæk, må mekanikeren så kontrollere oliestanden ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. maj 2010 - 22:27 #2
Hvis der er noget ulovligt på din HD, har man PLIGT til at melde det.
Avatar billede valbyly Nybegynder
30. maj 2010 - 23:19 #3
Det er egenligt et interessant spørgsmål. michael_stim har ret, men det burde være forbudt at snage i folks computer. Der kan jo være fuld lovlige billeder og data, som ikke rager teknikeren.
Hvis computeren pludselig går ned, kan private data stå pivåbne.
Og det er jo ikke alle som har en ekstra computer, samt teknisk viden, så de kan få lukket for disken.
31. maj 2010 - 06:23 #4
Avatar billede valbyly Nybegynder
31. maj 2010 - 10:57 #5
karise_larry
Ja den skal bestemt også med. Det er ekstremt groft.

»Når man geninstallerer computeren, kan man ikke undgå at se, hvad der ligger på den,« siger Michael Kjær.

Det er jo løgn! Hendes billeder har garanteret ligget i en  folder, og Fona medarbejderne har ingen grund til at undersøge hvad der ligger i de enkle foldere. Det gør de kun for at lede efter noget interessant, som f.eks. nøgenbilleder.
Det er helt uacceptabelt, og hvis det ikke allerede er ulovligt, bør det snarest blive det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. maj 2010 - 12:07 #6
Nu er det jo pools selv der har dummet sig, ved at have ulovlige ting på sin PC. Om det er børneporne, musik, spil, film eller lignende aner jeg ikke, men det er åbenbart ulovligt. Så ingen sympati herfra ;o)
Avatar billede valbyly Nybegynder
31. maj 2010 - 12:21 #7
Børneporno, nej føj for den lede! Nej noget af det jeg tænkte på, kommer netop frem i karise_larrys link. Der kunne jo også have ligget en bankkode eller Insiderpapirer mm. Det svarer til at rode i andre menneskers skuffer.
31. maj 2010 - 12:30 #8
PS: Mht "bankkode" - den kode du skal skrive ind med fingrene i en Netbank login.... Har du også selv skrevet den ind kode i et dokument på PC'en ? Sansynligvis ikke...
Forstået på den måde at nok ka' en 'bandit' måske få fat i NetBank key filen, men KODEN skal jo stadig skrives ind manuelt. Og den har du sansynligvis kun i hovedet...
Avatar billede valbyly Nybegynder
31. maj 2010 - 12:44 #9
Ja var det bare sådan. Men det er min opfattelse at mange mennesker skriver alt ned, for ikke at glemme det. Sådan at alle oplysninger ligger på computeren. Lyder det for naivt? så tænk på, at en undersøgelse viste, at mange mennesker, som bruger kryptering, bare skriver sin fødselsdag eller 2468 og lignende naive koder.
Avatar billede pools Nybegynder
31. maj 2010 - 12:56 #10
Så det kræver ikke en dommer erklæring for at se på computerens private indhold ? Det mener jeg at have hørt.
Det er selvfølgelig ikke i retning af børneporno ...