Avatar billede poullykke Nybegynder
30. maj 2010 - 17:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FYSIK hjælp 4

Igen en opgave som ikke er skole relateret, men løsningerne skal bruges i en videre gåde.

En måge flyver med en konstant hastighed vmåge på 7,0 m/s hen over et sørøverskib, der sejler med en fart vskib på 3,0 m/s. Mågens kurs er vinkelret på sørøverskibets kurs.

Hvad er mågens relative hastighed Vrel set fra sørøverskibet?

hilsen

Pou
Avatar billede japping Nybegynder
30. maj 2010 - 18:28 #1
Ahhh, nu strammer du den ......
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2010 - 18:35 #2
Ja det synes jeg  også. 6 "ikke skole relaterede opgaver" på ikke mange timer??? Hvad er meningen?
Avatar billede poullykke Nybegynder
30. maj 2010 - 19:03 #3
Som nævnt skal jeg bruge løsnings svarene til at løse en større gåde, jeg har indtil nu løst 22 lignende opgaver, men mangler kun de 4 som jeg har lagt ud her i dette forum, jeg ved godt at det ikke lige er et fysik forum, men der er vel et par fysik eksperter i blandt os.
hilsen
Pou
Avatar billede poullykke Nybegynder
31. maj 2010 - 20:59 #4
Så fandt jeg selv svaret på denne her opgave

Vrel = kvadratroden af Vmåge^2 + Vskib^2

Vrel = kvadratroden af 49+9

Vrel = 7,615

Jeg mangler stadig af finde resultatet af Fysik hjælp 3 og 5,
så hvis du vil og kan vil jeg blive glad hvis jeg kunne få resultatet få dem.