Avatar billede hansdam Nybegynder
30. maj 2010 - 10:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Programmering af interaktivt skrivebordsbaggrund

Hej folkens.

Jeg mangler lidt inspiration.

Jeg vil gerne programmere et Windows program, som kan vise en kalender i skrivebordsbaggrunden. Det skal være muligt at interagere med denne kalender (tilføje aftaler m.m.).

Jeg ved der findes andre programmer, som gør dette ganske udmærket (f.eks. Active Desktop Calendar http://www.xemico.com/adc/), men mit program skal have nogle andre features end alternativerne på markedet i øjeblikket.

Jeg regner med at gøre det til et open source projekt.

Mit største problem er hvordan jeg skal gribe det fat med at lave en interaktivt skrivebordsbaggrund? Nogen der har prøvet det eller har erfaring med noget lignede? Eventuelt et link til nogle guides, eller nogle API navne, som jeg skal kigge nærmere på?

Jeg har erfaring i C#, C++, C, Java, Visual Basic. Men jeg er også villig til at kigge nærmere på et andet programmeringssprog, hvis det kan løse mit problem på en bedre måde.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2010 - 10:42 #1
Avatar billede hansdam Nybegynder
02. juni 2010 - 12:29 #2
Hej claes57.

Jeg har nu undersøgt muligheden i at lave det som en sidebar løsning, men det tiltaler mig bestemt ikke, jeg beklager.

/Hans
Avatar billede hansdam Nybegynder
10. april 2012 - 19:26 #3
Jeg har fået hjælp på the code project (http://www.codeproject.com/), hvor de giver mig dette tip.
SetWindowPos with HWND_BOTTOM
Jeg er ikke kommet videre med ideen, men når der er tid, så kommer den nok.