Avatar billede z4nd3r Nybegynder
29. maj 2010 - 11:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blæsere tager strøm fra grafikkortet!

Hej Eksperter!

Jeg er har dette problem siden jeg købte min computer for ca. et halvt år siden. Det der sker er at jeg får sindsyge framerate drops ligeså snart jeg sætter mine blæsere til PSU'en.

Jeg har prøvet at sætte dem på bundkortet men der kan kun sidde tre, og hvis jeg har tre sat på, så går det også langsomt? :S
Det betyder at jeg kun kan sætte halvdelen af blæserne til, uden det går ud over hastigheden, hvilket også resultere i et varmeproblem!

Jeg har lige prøvet at flytte den rundt på de forskellige rails på PSU'en, men så slukkede grafikkortet da jeg kom til windows login...

Specs på spanden er som følger:
Bundkort: MSI 790GX-G65
CPU: AMD Phenom 2 x4 955 3.2Ghz
RAM: 4GB Corsair XMB3 1333Mhz
Grafikkort: Sapphire Radeon HD5870
PSU: LC-Power LC8650 V2.2 Ozeanos

Er der en der kan fortælle mig om de 750 watt, som skulle være i den PSU, ikke er til stede? Eller hvad der ellers kan være galt?

Mvh. Alexander
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
29. maj 2010 - 11:16 #1
Rettelse 650 watt...
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 11:21 #2
Din PSU er nok lige i underkanten, men hvis der er mulighed for at bruge et andet strømudtag på den til grafikkortet, kan det måske hjælpe.

På mange PSU'er er der løse stik, og de er delt op i 2 enkelt-kredse, og så er det bare at flytte det til grafikkortet.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
29. maj 2010 - 11:32 #3
http://www.lc-power.de/index.php?id=166&L=1

Derinde kan man se et billede af de modulære stik og at der er to røde som er til grafikkortet.

Men hvilken PSU ville du gå efter? Til rimelige penge selvfølgelig...
Avatar billede justrace Novice
29. maj 2010 - 12:00 #4
Når den er lavet sådan, så er den nok udnyttet mest hensigtsmæssigt.

Jeg ville ikke kigge så meget på prisen, men finde den der passer til mit behov, + lidt ekstra, og så købe den.
Regn med ca. 1,25 pr. watt, og du skal nok op på 750-800W.

http://www.shg.dk/stromforsyningerups.htm
og brug skyderen "Watt" til at sortere fra 750W.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
29. maj 2010 - 12:55 #5
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6643

Vil denne pay kunne gøre jobbet godt nok? Den koster nemlig ikke særlig  meget...
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
04. juni 2010 - 00:33 #6
Okay... Nu har jeg skiftet min PSU ud med en Corsair TX850... Og jeg har stadigvæk det samme problem! Kan mit grafikkort være ved at gå i øv..??
04. juni 2010 - 22:17 #7
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:58 #8
Nu er GPU brændt af... suk...