Avatar billede neroes Nybegynder
28. maj 2010 - 20:20 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

32 bit kontra 64

Jeg har købet en ny laptop og uvidende installerede jeg Windows 7 32 bit, efterfølgende kan jeg se, at der med fulgte en CD rom skive med 64 bit.  Hvad er forskellen brugsmæssigt? Kan jeg bedre udnytte mine ram 4 gb ved den sidste. Såfremt jeg ønsker at gøre brug af 64 bit, er det da det nødvendig at afinstallere alt og starte helt forfra eller kan jeg blot isætte CD skiven med de 64 bit og følge de anvisninger der kommer?

vm

neroes
Avatar billede crill869 Nybegynder
28. maj 2010 - 20:33 #1
altså jeg kørte med en vista 32 bit og gik over til en windows 7 64bit uden problemer, men jeg vil sige en god ide er at tage en backup af alle dine filer inden du gør det ;-)
28. maj 2010 - 20:33 #2
Helt forfra !
28. maj 2010 - 20:34 #3
<crill869>: Vista er vist ikke nævnt ? Der er vist tale om WIN7 her !
Avatar billede neroes Nybegynder
28. maj 2010 - 20:46 #4
Tak så langt, hvor er forskellen imellem 32 kontra 64 var det essentielle spørgsmål.  Når Karise skriver helt forfra skal det forstå der hen at jeg skal afinstallere alle programmer og tage back uo at det der imellem tiden er installeret ? eller kan jeg lade programmer ligge og blot sætte omtalte CD skive i.  Men hvad for jeg ud af evt at skifte ?
mv

neroes
Avatar billede andreastoft Nybegynder
28. maj 2010 - 20:47 #5
hey, som jeg ser det er der stort set ingen fordele ved IKKE at skifte til 64 bit..

32 bits win7 kan klare 3,2 gb ram ca ...
64 bits win7 kan klare meget mere ram .. så der får du jo 800mb ram mere..

og du skal desværre installere det fra ny ..
så få taget en backup og installer win7 64 bit

og en ekstra note: der findes jo både 64 og 32 bit programmer ..
så på 64 bits systemer får du en mappe der hedder "programmer" med 64 bits programmerne og en der hedder "Programmer(x86)" x86 er for 32 bit.. :) bare så du ikk tror dine programmer er der

//Andreas Toft
Avatar billede neroes Nybegynder
28. maj 2010 - 21:13 #6
Ra Andres

Jeg sender lige starten at det svar, og det kræver en særlig sprogforståelse,???????

hey, som jeg ser det er der stort set ingen fordele ved IKKE at skifte til 64 bit

Uden at betragte mig selv som andet en blot bruger "vover" jeg ikke selv proceduren på CD skiven. PÅ skiven står recovery og da jeg startede maskinen op brugte jeg ingen CD til opstart. Det næste problem er at jeg allerede har brugt de tr licencer til til Norten og Office home pakken. På CD skiven står den kun må bruges til genopretning back up.  Men kan jeg til føje sprøgsmålet betyder de 64 noger specielt for maskinens ydeevne ud over at der i tilfældet vil være 800 mb mere tilstede.

mv

neroes
Avatar billede valbyly Nybegynder
28. maj 2010 - 22:53 #7
Værdien i 64 bit ligger først og fremmest i nogle spil, hvor du kører med 6-8GB ram. Ellers mærker du ikke nogen forskel.
Men det er også et spørgsmål om hvilke programmer du har i forvejen. Mange 32bit programmer kan simpelhen ikke installeres når der køres 64bit. Og så kan det jo blive dyrt hvis man skal købe forny vigtige programmer til 64bit. Jeg måtte selv droppe win7 64bit af den grund.
Avatar billede neroes Nybegynder
29. maj 2010 - 05:43 #8
Tak valbyly

og tal til alle - nu er spørgsmålet blot hvordan jeg nu fordeler disse point uen nogen føler sig forigået alle har bidraget med svar der indeholder rigtige løsninger -, men lidt af et dilemma ud fra at jeg ikke er ekspert i at vurdere de eksakte fordele og ulemper ved at skifte.

Jeg har installeret en Office home pakke og på maskinen ligger yderligere et Works 9 samt microsoft standard programmer, hertil har jeg et Arcsoft fotoprogram + google  Picasa + Google earth + skype.

Men hvordan tildeler jeg point ?

mv

neroes
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2010 - 08:05 #9
Avatar billede neroes Nybegynder
29. maj 2010 - 08:52 #10
Treatmeninice

Tak for svaret det gav en kompelt forklaring til spørgsmålet og efter det må mine point gå til dig. Redgørelsen i PC world er selv for novicer forståelig. Og da jeg hver spiller eller gambler så holder jeg mig til de 32 MB uden at kunne udnytte de sidste 800mb som findes i de 4MB so maskinen er udstyret med Processeren er en i3 og jeg må tilstå at laptoppen fungerer ok med med det nye styre system W7 som jeg finder hurtigere at arbeje med med de nye feature.
Tak for alle velmente bidrag.

mv
neroes
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2010 - 08:53 #11
ok
Avatar billede valbyly Nybegynder
31. maj 2010 - 14:24 #12
Nåda neroes, den pointgivning må du vist lige se på igen, så det bliver treatmenice og ikke dig, som får point:)
Avatar billede neroes Nybegynder
31. maj 2010 - 15:44 #13
Det virker en smule forvirret, og jeg tilstår gerne at jeg ikke er helt inde i dette, men råd og vejledning har været med en smule for mange kokke og hvorda jeg tildeler vedkommen point er jeg ikke helt klar over, men hvis det er meget værdifuldt for ham havde han nok selv skrevet -

mv

neroes
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2010 - 16:17 #14
nej det havde han ikke - sådan hænger tingene ikke sammen
systemet er sådan at når du har fået noget der er brugeligt beder du vedkommende om at lægge et svar du accepterer

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

du havde jo selv lagt et svar du har accpeteret

at du selv kan lægge et svar er for at du kan lukke et spørgsmål hvis du intet brugeligt har fået men det har du vel fået.

m.v.h
Avatar billede neroes Nybegynder
31. maj 2010 - 19:39 #15
Jeg kan godt men forvirringen synes stor og selv om jeg tor alle er velmenen og tænken  var det lige som om der var personer der gav dres besyv med uden at havde læst det essentielle i mit spørgsmål I dette forum er det smule svært men forståeligt at man er yderst nøjeregnende, men du må gerne tage mine point, jeg har lige som ikke noget at bruge dem til.

Det var min opfattelse at dette forrum var til for at hjælpe hinanden ikke at opnå prestige point. Men som skrevet du må hellere end gerne få mine point, men jeg ved ikke hvordan jeg overføre dem til dig.  Men giv mig en udførlig forståelig procedure der er til at efterkomme den.

mv

neroes
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2010 - 07:46 #16
med den attitude kommer du ikke langt herinde
du kan sammenligne det lidt som at du får lavet din bil men når du skal betale går du uden at gøre det

her er det bare gratis

du får 5 point forærende om dagen af eksperten - du har brug for hjælp og du kunne godt finde ud af at stille et spørgsmål med point. du udlover så 60 point men tager dem selv

det eneste dem der sidder og gætter sig frem herinde modtager er så 60 point af dine opsparede gratis point

hvordan syntes du lige det går for dig
Avatar billede neroes Nybegynder
01. juni 2010 - 09:10 #17
Jeg undlade at kommentere videre nede på dit plan, jeg tilbød at du kunne få mine point thats it.

Sagen slutter her
'
mv

neroes