Avatar billede Karl Erik Jessen Nybegynder
28. maj 2010 - 11:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win7 på Thinkpad X31 - er det en god ide?

Jeg skal hjælpe en ven med at få en Thinkpad x31-2672-LGO med at opgradere fra WinXP-prof til Win7.

Maskinen fremstår som købt, hvorfor mere ram formodentlig er en god ide (x31 er født med 256 eller 512 MB) - men det er jo nemt nok.

Har været lidt rundt på nettet og fundet snak om problemer med grafikdrivere - de skulle manuelt opdateres - men de fleste indlæg er 2 - 3 år gamle, så det er jo beta-win7 der er tale om.

Er der nogen med mere aktuelle erfaringer?

Karl Erik Jessen
Farum
Avatar billede aners Nybegynder
28. maj 2010 - 14:30 #1
Hvad er pointen i at opgradere til Windows7 på så gammel hardware?

Jeg ville ikke gøre det, men held og lykke.
Avatar billede Vandreren Novice
31. maj 2010 - 17:17 #2
Jeg ville også helst undvære Win7 på en maskine med 256 eller 512 MB, og enten beholde XP eller prøve med en Linux-distribution (i første omgang kørt fra en cd/dvd eller usb-enhed, for at erfare om den kan køre med den pågældende hardware). :)
Avatar billede Karl Erik Jessen Nybegynder
18. august 2010 - 13:46 #3
Pointen er at X31 stadig er et udemærket stykke hardware, der kan tåle mange tastaturtryk og mange ture i tasken endnu.

Fandt heldigvis den originale XP-CD, så nu spiller alt igen

Tak for kommentarerne

Karl Erik Jessen
Farum