Avatar billede ingeburg Nybegynder
27. maj 2010 - 14:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RAM-problemer.

Jeg skal have mere RAM i en ældre rigtig god computer fra hedengangne Zitech. Der sidder i forvejen en 256 MB DDR SDRAM PC 3200 200 MHz. Jeg har en RAM-blok, 512MB PC 3200 400 MHz, som jeg har udtaget fra en anden computer og som har ligget i antistatisk pose i 2-2½ år. Den har jeg sat i det andet slot. Computeren kan imidlertid ikke se den og den kører stadig med de 256 MB.
Af bundkortets manual fremgår det, at:

Memory: 2 184-pin DDR slots.
Supports DDR 400/DDR 333/DDR 266 DIMMs
Supports up to 2 GB (Max.).

SANDRA kan se memory'en og her kan jeg se, at oplysningerne på de 2 RAM blokke er nøjagtig ens. Den eneste forskel er produktnavnet. Den ene på 256 MB som sad i, hedder Kingston og den anden på 512 MB hedder Hyundai.

Hvad gør jeg galt?? Jeg har prøvet at sætte memory'en i et par gange.
Avatar billede Blandy Praktikant
27. maj 2010 - 14:07 #1
det er ikke sikkert at dit bundkort understøtter det fabrikat hyundai.
Avatar billede Lagrange Nybegynder
27. maj 2010 - 14:18 #2
Virker den "nye" ramklods hvis du sætter den i slot 1? Det kunne jo være den var død.
Avatar billede Blandy Praktikant
27. maj 2010 - 14:30 #3
Kan også være at det "nye" ram er ødelagt, så der ingen spænding kan komme igennem kredsen og så bios ikke kan registrer den.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2010 - 15:32 #4
et forslag!

du skal sikkert have dit batteri ud fra dit bundkort - den husker åbenbart forkert

ud med strømstik - ud med batteri i et par minutter - sæt nye klodser i --i med batteri - i med strømstik - gå i bos og save

m.v.h
Avatar billede Blandy Praktikant
27. maj 2010 - 15:44 #5
Tror ikke det er biosen der skal rettes i. Men forsøget værd vel.

Prøv lidt forskellige socket, kunne være defekt kreds.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
27. maj 2010 - 15:46 #6
Foreløbig tak. Jeg prøver at sætte den i slot 1.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2010 - 16:45 #7
man tester altid ram inden brug men det er jo lidt svært hvis de ikke kan ses

det er rart at have sådan en cd til senere brug

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede ingeburg Nybegynder
29. maj 2010 - 10:08 #8
Det viser sig, at der tilsyneladende ikke er strøm i Slot 2. Jeg satte de 512 MB RAM i Slot 1. Og den genkendte computeren. Det har inspireret mig at læse alle svar, så tak for det. Den der kommer tættest på må være Lagrange eller Blandy. Kan I deles om point'sene? Give et pip så jeg kan godkende.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
27. september 2010 - 20:01 #9
Det viser sig, at der tilsyneladende ikke er strøm i Slot 2. Jeg satte de 1024 MB RAM i Slot 1 og det virker på trods af strømudfald i slot 2.