Avatar billede Tillas Nybegynder
27. maj 2010 - 13:22 Der er 5 kommentarer

Vil gerne kunne nøjes med at rette i menuen en gang i stedet for at skulle rette på alle undersiderne også

Som overskriften lyder efterlyser jeg en måde hvorpå jeg kan nøjes med at skulle rette i menuen på min hjemmeside på forsiden og ikke også skal lave samme rettelser på alle undersiderne.

Det skal med det samme siges at jeg ikke er nogen haj til computer og hjemmesider.
Jeg arbejder i Microsoft Frontpage og via html-koder.

Min hjemmeside: www.tillas.dk

Håber meget at nogen har mod på at hjælpe mig...
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2010 - 13:29 #1
Avatar billede nilsen Nybegynder
27. maj 2010 - 14:29 #2
gd
I FP er det under formater noe som heder felles kanter.
Du kan opprette top/sider/bund
Hvis du velger v.side til menu, vil alle menupunkter innenfor området blive gentaget på alle undersider, og evt. nye sider du oppretter.
mvh
nilsen
Avatar billede cool-it Nybegynder
15. juni 2010 - 08:50 #3
Først gemte jeg din menu som en seperat side, helt uden formatering og kaldte den menu.htm

Derefter åbnede jeg din index.htm og via
"indsæt + webkomponent + medtag indhold + side "
valte jeg den nye menu.htm

Dermed får du altså includeret din menuside som jo så kan rettes et sted.

Du skal includere menuen på samme måde på alle dine sider.

Du kan se det her
http://www.cool-it.dk/tilas/index.htm

og du kan downloade eksemplerne her
http://www.cool-it.dk/tilas/index.zip

Giv lige besked når du er færdig!
Avatar billede Tillas Nybegynder
15. juni 2010 - 14:15 #4
Hej cool-it

Det lyder som den helt rigtige løsning (ved brug af fælleskanter i FrontPage, kan jeg ikke bruge det design jeg bruger på min forside) og ser også ud til at være noget, jeg kan komme til at finde ud af at bruge, helt fantastisk :-)

Men kan det lade sig gøre, at inkludere alle kanterne på denne måde, således at alle fire rammer (også dato, højre (News) og nederste tekst) kan redigeres på index.zip?

Håber at det lader sig gøre og sige forløbig tusinde tak for hjælpen, det virker fuldt ud som lige netop det jeg efterlyser og mangler så meget.

Mange hilsner
Anette
Avatar billede cool-it Nybegynder
15. juni 2010 - 15:01 #5
Ja du kan bruge det overalt.

Jeg har lavet en ny version til dig hvor din "news side" i højre side er includeret.

Downloade den nye pakkede fil her:
http://www.cool-it.dk/tilas/index.zip

(Husk at pakke den ud inden du redigerer i den.)

Dato og nederste tekst gør du bare på samme måde, altså gemmer dem i seperate filer og derefter indsætter dem som includerede.