Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 22:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lave en forespørgsel om til en tekststreng på flere linier.

Jeg har en forespørgsel, jeg ønsker skal laves om til en tekststreng.

Forespørgslen kan indeholde et antal poster fra een til i princippet uendeligt.

Et udtræk kan f.eks. være:

Tagventilator: Anlæg ID: 41, fabrikat: , type:
Kanalventilator: Anlæg ID: 51, fabrikat: Lindab, type: 212-110
Boksventilator: Anlæg ID: 4, fabrikat: Exhausto, type: 1211-110
Ventilationsanlæg: Anlæg ID: 3, fabrikat: Lindab, type: 12-10-21

Forespørgslen ser således ud i SQL:

SELECT [tblAnlaegstype].[Anlaeg] & ": " & "Anlæg ID: " & [Anlaeg_ID] & ", " & "fabrikat: " & [Fabrikat] & ", " & "type: " & [Type] AS Anlaeg_kunde
FROM (tblKunde LEFT JOIN tblAnlaeg ON tblKunde.Kunde_Id = tblAnlaeg.Kunde) LEFT JOIN tblAnlaegstype ON tblAnlaeg.AnlaegsType = tblAnlaegstype.Anlaegstype_ID
GROUP BY tblKunde.Kunde_Id, [tblAnlaegstype].[Anlaeg] & ": " & "Anlæg ID: " & [Anlaeg_ID] & ", " & "fabrikat: " & [Fabrikat] & ", " & "type: " & [Type], tblAnlaeg.AnlaegsType
HAVING (((tblAnlaeg.AnlaegsType)>0));

Det jeg ønsker er at udtrækket i princippet laves om til en tekst, jeg siden kan indsætte i et notatfelt. Det skal så være meningen, at der efter hver post laves en ny linie i notatfeltet.

Er der nogen, der har en god ide?
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2010 - 22:41 #1
Det spørgsmål har du jo allerede oprettet. Lav et svar selv og accepter det.
Avatar billede mpd Nybegynder
26. maj 2010 - 22:42 #2
Computeren lavede et eller andet, så spørgsmålet åbenbart blev oprettet to gange.