Avatar billede casablanca Seniormester
26. maj 2010 - 11:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

hvordan kopiere fra pc til pc

Har købt ny pc med windows 7. Min gamle med windows xp er linet op ved siden af.
Hvordan får jeg flyttet mine ting (filer, dokumenter) over til til nye pc?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
26. maj 2010 - 11:59 #1
Der er mange muligheder..

Ekstern harddisk, USB stick,

Hvis de er koblet på et netværk vha. en router, så kan du også overføre filerne over det trådsløse netværk.
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 12:02 #2
Med Teamviewer.
Du skal hente programmet fra wwww.teamviewer.com gratis.
Den skal selvfølgelig installeres på begge computere.
Når de er hentet vælger du bare filoverførsel.
Det er 100% en løsning.
Avatar billede casablanca Seniormester
26. maj 2010 - 12:06 #3
ali, går så ud fra at der skal monteres et kabel mellem pc'en. Er altså helt grøn, så hvor skal disse kabler sættes i pc'erne?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
26. maj 2010 - 12:14 #4
Hvis du vælger Alis løsning, så skal du også have dem på et netværk. Teamviewer virker på den måde at du kan se den anden computer, på din egen computer.

Jeg vil dog anbefale dig at overføre via usb hvis du har noget der kan det.
Det vil klart mindske overførselshastighed hvis du har mange filer.
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 12:18 #5
Der skal ikke bruges kabler.
Har du da ikke adgang til internettet ?
Avatar billede casablanca Seniormester
26. maj 2010 - 12:21 #6
jo, har netadgang. Men det lyder lidt nemmere med heinz løsning må jeg tilstå. Jeg skal vel bare have et usb-kabel. Men er der noget specielt sted de skal plugges til?
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 12:23 #7
Jeg ved ikke hvordan det virker med usb ?  :-)
Avatar billede casablanca Seniormester
26. maj 2010 - 12:28 #8
ali, jeg har ret meget der skal flyttes. Skal jeg flytte på den måde du foreslår, skal jeg også have netforbindelse til begge pc's. Jeg kører med direkte forbindelse - ikke via router.
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 12:31 #9
hvis du har adgang kun til den ene så kan man ikke bruge teamviewer.

Tjekker lige om jeg kan gøre via kabel.
Jeg vender hurtigt tilbage.
Avatar billede casablanca Seniormester
26. maj 2010 - 12:39 #10
bare ok
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 12:49 #11
Har du et krydskabel ?
Hvis ja så kan du bare sætte den på den ene computer også til den anden.
Avatar billede casablanca Seniormester
26. maj 2010 - 12:52 #12
Krydskabel, er det et kabel med usb-stik i begge ender? Har det godt nok ikke, men må ned og købe et.
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 12:57 #13
nej det er ikke usb, den ligner meget et netværkskabel http://www.e-tech.dk/rj45-krydskabel-2m-p-854.html.
Men hvis du hellere vil gøre det gratis så kan du uploade dine filer på en hjemmeside.
Der er hjemmesider hvor man kan uploade op til 2gb.

Hvis du har usb  kan du jo også bruge den http://getmore.dk/find-usb%20flash%202gb/x.html.
Avatar billede casablanca Seniormester
26. maj 2010 - 13:02 #14
ali, jeg prøver lige om jeg kan skaffe et kabel, så vil jeg lige vende tilbage. Men foreløbig tak for din hjælp :)
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 13:14 #15
Det iorden :) Selv tak :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. maj 2010 - 13:17 #16
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2010 - 19:20 #17
Jeg har altid brugt guiden filer og indstillinger.
Avatar billede casablanca Seniormester
29. maj 2010 - 19:35 #18
ali, smider du svar, så får du points :)
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
29. maj 2010 - 19:55 #19
har du fået det til at virke ? :)