Avatar billede pedepede Nybegynder
26. maj 2010 - 10:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Workaround til udeladelse af end tags

Hej med jer
Jeg har en listevisning af tekster, der kan indeholde html-tags. Da der er tale om en oversigt, er det kun de første 50 tegn der vises, hvilket medfører at jeg kan risikere at eventuelle slut-tags bliver fjernet. Inden jeg bruger en dag på at programmere noget C# der kan opsnappe start-tags og sætte dem på hvis de skulle mangle, vil jeg lige høre jer eksperter om der ikke er en nemmmere måde at gøre det på?

Mvh
Pede
Avatar billede olebole Juniormester
26. maj 2010 - 15:58 #1
<ole>

Ja, databaser er rigtig gode til at opbevare data i - men ikke markup. Gør man det alligevel, skal man ofte til at operere adskillige projektiler ud af foden, når data skal genbruges andre steder  :o|

Hvad er det for markup, der kan være tale om ... hvilke elementer?

/mvh
</bole>
Avatar billede pedepede Nybegynder
26. maj 2010 - 16:09 #2
Ja, det er noget nasty skidt, men jeg er kan ikke rigtig se at det skulle være muligt at holde data og markup adskilt lige i dette tilfælde desværre... :)

Typisk vil det være de helt grundlæggende formatterings tags som <u> <b> og <i>. Og <a> vil også komme på tale. Er der er en god workaround til det, tror du?
Avatar billede olebole Juniormester
27. maj 2010 - 09:15 #3
Ikke rigtig. Du kan skrive dig ud af det i JavaScript - men så kan du jo ligeså godt gøre det i C#  :o|
Avatar billede pedepede Nybegynder
27. maj 2010 - 10:07 #4
Æv da... Nå, jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, det kan jo være der er en eller anden der lige har koden til at ligge. :)
Avatar billede pedepede Nybegynder
02. september 2010 - 09:50 #5
Jeg lukker tråden igen. Ole vil du ikke have nogle points? :)
Avatar billede pedepede Nybegynder
17. september 2010 - 10:26 #6
Så napper jeg dem selv.. :)