Avatar billede gygex Nybegynder
25. maj 2010 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Deling af internetforbindelse i to lige store dele

Hej Eksperter.

Jeg har ikke den store viden indenfor netværk, og derfor kommmer dette spørgsmål. Jeg har en kabel-tv internetforbindelse, som jeg gerne vil dele ligeligt mellem to computere. Således at forbindelsen 5/0,5 halveres på hver computer. Dette er for at undgå at den ene computer sluger for meget af forbindelsen ved streaming/downloading etc. Jeg gider ikke købe programmer og alt muligt smart, er bare på jagt efter en simpel løsning som noget router/switch halløj, men jeg er lidt blank hvad det angår.

/G
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2010 - 17:26 #1
Har du en router der understøtter Qos
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=qos
så skulle det kunne indstilles og aktiveres i router.
Må indrømme jeg aldrig har pillet med det selv.
Avatar billede martchap Nybegynder
25. maj 2010 - 17:30 #2
Hej Gygex

Ved ikke hvad jeg synes om idéen med at halvere forbindelsen, og dermed ikke udnytte den effektivt, men det er jo din beslutning.

Tilgengæld ved jeg at Dlink har nogle routere som supporterer de features du er ude efter (jeg har selv en stående), så det kan ihvertfald lade sig gøre.

Martin
Avatar billede gygex Nybegynder
26. maj 2010 - 12:22 #3
Jeg har en kammerat der nævnte at det gjorde en forskel om man ville skille forbindelse direkte fra modem (så skulle det gennem router som i nævner) eller hvis man vil skille den fra routeren af (Hvor det så var muligt at bruge en switch).
Noget i kan be- eller afkræfte?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2010 - 19:27 #4
Jeg kan hverken be eller afkræfte hvordan man får det til at fungere. Se #1 (nederst)
Avatar billede gygex Nybegynder
11. januar 2012 - 14:49 #5
Lukket.