Avatar billede ali_staid Nybegynder
21. juli 2001 - 16:12 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Web server

Hvis jeg skal lave en webserver på min egen computer, hvadfor et program skal jeg så bruge?
Det skal være nemt og lige til.
Jeg ligger 300 point ud i håb om at en eller anden gider at skrive til mig.
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
21. juli 2001 - 16:13 #1
Brug apache !..
Avatar billede netsrac Praktikant
21. juli 2001 - 16:13 #2
PWS fra win 98 cdén ligger i mappen add-ons

eller

Apache fra www.apache.org
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 16:14 #3
Brug apache... 2 sec, så skal jeg finde en guide til dig...

::sunlock.dk::
Avatar billede chrisped Nybegynder
21. juli 2001 - 16:14 #4
Det kommer klart an på hvad du vil bruge den til. Det er ydermere sandsynligt, at din maskine allerede har personal webserver som en mulighed. Hvilket operativsystem bruger du?
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
21. juli 2001 - 16:15 #5
http://www.ftp-s.subnet.dk/pub/appz/apache.exe

Der er en guide med til programmet !
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
21. juli 2001 - 16:15 #6
www.thorsnet.dk <----- en guide til alt når den engang er oppe
Avatar billede shosho500 Nybegynder
21. juli 2001 - 16:15 #7
Gå ind på http://tucows.cybercity.dk/preview/195634.html og hent programmet AnalogX. Det er nemmere end Apache, men Apache er meget federe, bruger det selv.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 16:16 #8
flyvende_farmor <<<

Hvorfor skal jeg så lede, når du har en??? *S*

ali_staid <<<

Hvad skal du egentlig bruge den til?

::sunlock.dk::
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
21. juli 2001 - 16:16 #9
Avatar billede ali_staid Nybegynder
21. juli 2001 - 16:17 #10
Har hentet analogX og det virker og er nemt, jeg gir de 300 til Rebel-Leader, sorry guys :o(
Avatar billede kunze Nybegynder
21. juli 2001 - 16:19 #11
Det nemmeste er at bruge MS PWS (Microsoft Personal Web Server) da det er gratis og lige til !

Det er på din Windows 98 cd under add-ons eller hvis du kører Windows 2000 er det installeret som standard! I Win2k hedder det IIS (Internet Information Server) og har flere funktioner osv.

Hilsen Simon Kunze
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. juli 2001 - 16:24 #12
kunze:> errrr... I Windows 2000 er IIS _IKKE_ installeret som standard! Det skal installeres fra kontrol panelet ...
Avatar billede netsrac Praktikant
21. juli 2001 - 16:25 #13
Det ligner snyd det her, har lige kigget lidt på ali_stad og den bruger er lige oprettet, hvorfor bruger du alle dine point lige efter oprettelse ?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 16:26 #14
netsrac <<<

Godt spørgsmål...
Avatar billede kunze Nybegynder
21. juli 2001 - 16:28 #15
tdaugaard > Jeg syntes da ikke jeg installerede det selv, men ok... Jeg bruger Windows 2000 Server :) Sorry! I Porfessionel skal det muligvis installeres....
Avatar billede blood Nybegynder
21. juli 2001 - 16:30 #16
netsrac >> Tænk jeg skulde til at skrive der samme *g*
Avatar billede kunze Nybegynder
21. juli 2001 - 16:40 #17
Det er vist rebel-leader der fusker ?
Hans svar er sjovt nok det eneste accepterede ?
Avatar billede shosho500 Nybegynder
21. juli 2001 - 16:41 #18
HEY, Jeg snyder ikke jeg gave ham adressen til en simpel web server, så klp lige hesten.
Avatar billede kunze Nybegynder
21. juli 2001 - 16:42 #19
Hehe! Ok :) *Klap klap*