Avatar billede zerocrash Nybegynder
24. maj 2010 - 16:42 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål omkring Intel P4 (530) 3.0 GHZ og P45-bundkort

Jeg har en gammel Intel Pentium 4 3.0Ghz (530).
Jeg ønsker dog at købe nyt bundkort, men samtidig beholde min CPU - et stykke tid endnu, før den bliver endeligt udskiftet (pga. økonomi).

Vil det være muligt for mig at beholde 530'eren i et P45-bundkort som fx. ASUS P5Q SE2 - http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=URA00A6u0GrUqHiH&templete=2 ?

Der står i specs følgende omkring CPU's:
"Intel® sokkel 775 Core™2 Quad/ Core™2 Extreme/Core™2 Duo/Pentium® D/Celeron® dual-core/Celeron processors
Support Intel® 45nm Multi-Core CPU
Kompatibel med Intel® 05B/05A/06-processorer"

Da jeg dog ikke har kunne finde nogle data omkring hvilke CPUer der er i de "05A/05B/06"-grupper, vil jeg høre om nogle af jer kan fortælle mig om det kan lade sig gøre.

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2010 - 17:22 #1
Du linker selv til svaret :)

Klik på CPU hjælpeliste
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. maj 2010 - 17:26 #2
som du kan se her er det også en lga 775 sokkel
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7KK
husk på  at se om du kan bruge dine ram
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2010 - 17:49 #3
Altså: din cpu passer ikke!
Avatar billede zerocrash Nybegynder
23. november 2010 - 10:20 #4
Jeg beklager den lange svartid - havde glemt alt om dette emne.

Der bliver splittet point for begge svar, som tak, hvis i lige pinger det her emne med et svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2010 - 10:47 #5
Ping :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2010 - 11:24 #6
Ping :-)