Avatar billede daywalker123 Nybegynder
21. juli 2001 - 15:24 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Netværk på win2k

Hej..

jeg har sat netværk op... 3 computere hvoraf 2 af dem virker fint... men den tredje kan man ikke komme ind på... man kan godt se den...

På den computer hvor netværket ikke virker kan jeg ikke få adgang til netværket men kan godt se de andre computere... og få adgang til dem...

nogle forslag ?

Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
21. juli 2001 - 15:26 #1
har du husket at dele alle harddiskene og gået ind i admin facet og Oprette gæster/brugere der har adgang til Pcén ..

Start>kontrolpanel
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
21. juli 2001 - 15:32 #2
Flyvende farmor...

erhm... Det er jo lige meget om jeg har delt noget, jeg burde kunne få kontakt til pc\'en alligevel!

Hvis du ikke har oprettet en bruger til en pc på netværket spørger den jo bare om password når du prøver at få kontakt til pc\'en!

//Daywalker
Avatar billede noerrevang Nybegynder
24. juli 2001 - 15:48 #3
En simpel huskelist kunne være:
Er alle protekolderne ens?
Er alle tilmæld den samme workgroup.
Er den konto som du bruger oprettet på alle 3 maskiner?

Især netBEUI protekolden er vigtig, hvis det drejer sig om at se hinanden.
Avatar billede coolaxe Nybegynder
26. juli 2001 - 14:43 #4
Prøv at aktivere Gæst på W2k Maskinerne.. Det gøres her Startknap ----> indstillinger --> Kontrolpanel --> Administration --> computeradministration ---> lokale brugere og grupper --> brugere.

:: CoolAxe ::
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:31 #5
hmm.. gammelt spg.