Avatar billede extension Nybegynder
21. maj 2010 - 16:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Felt-Kalkulation der viser resultatet i et andet felt?

Hej,

Hvordan er det lige man laver en kalkulation det tager resultatet fra et felt og sætter det i et andet felt

Felt 1 (dette indhold)

Felt 2 kalkulation

Felt 3 (resultat fra felt 1)

Kalkulation for Felt 2 er sikkert noget med: Case(not IsEmpty(Felt 1);Felt 1;Felt 3.....)
Men jeg kan "skutte" få det til at virke. Felt 3 må ikke være et kalkuleret resultat da dette skal bruges til relationship.

Venlig hilsen
Boris
Avatar billede extension Nybegynder
21. maj 2010 - 20:19 #1
Fandt en løsning via loop-script
Avatar billede hotsupport Nybegynder
18. august 2010 - 14:14 #2
Hvis du bruger Filemaker 10 eller 11 kan du bruge ScriptTriggers.

1. lav et script, der bruger Set Field (Felt3) = [kalkulation]
2. sæt en ScriptTrigger (OnObjectSave) på Felt1, der fyrer dit script af

Effekten skulle være at hver gang Filemaker registrerer en ændring i Felt1 kører dit script og indsætter resultatet af din kalkulation i Felt3. Denne løsning er interaktiv, forstået sådan at Felt3 altid vil være opdateret med resultatet af kalkulationen, selvom det ikke er et kalkulationsfelt!

PS. Jeg har ikke testet det...o.O

/hotsupport
Avatar billede extension Nybegynder
01. november 2010 - 08:32 #3
Har selv fundet en løsning

Vh
Boris