Avatar billede frem-ad Professor
20. maj 2010 - 18:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tegne program

Hallo
Er der nogen der kender et nemt/enkelt tegne program uden det store dikkedarer. Arbejder med Cm/M. Gerne dansk/svensk eller norsk brugerflade. Gerne gratis eller koste lidt (vil ikke invester de stor beløb i det) At der findes en grunlægende brugs vejledning/intruktion

Har windows XP som styresystem.

Hvad skal det bruges til?? Tegne noget terrasse - Blomster opsatser - enkelt haveplan - måske et badværelse.
Enkelte ting uden de store udfordringer.
Skal kunne så man kan dreje elementerne. kan skifte farve på elementerne. Helst så man kan se det i 3D. Og det skal være så det kan printes ud som en arbejds tegning.. På forhånd tak
Avatar billede playnice Nybegynder
20. maj 2010 - 20:27 #1
Du kan prøve Paint.net det er et godt tegneprogram.

http://www.getpaint.net/
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. maj 2010 - 20:49 #2
Hvis du har office pakken kunne visio måske være muligheden
Avatar billede frem-ad Professor
20. maj 2010 - 20:55 #3
Det er vel ikke lige det som jeg snakker om. For program ''oplysning'' som er på deres hjemmeside citat: ¨Paint.NET is free image and photo editing software for computers that run Windows¨ så det er jo billed/foto redigering og den sammenligner sig jo med  Adobe® Photoshop®, Corel® Paint Microsoft Photo Edito. og ikke til ''Konstruktion tegning/3D'' arbejde med måle stokke Arbejdstegninger
Avatar billede frem-ad Professor
20. maj 2010 - 21:01 #4
Det var til playnice

Til poko1 ja jeg har office pakken 2007 Men den indholder ¨kun¨:
Access-Excel-Groove-InfoPath-OneNote-Outlook-PowerPoint-Publisher-Word
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. maj 2010 - 21:05 #5
Avatar billede playnice Nybegynder
20. maj 2010 - 21:15 #6
Hvis det er noget i stil med autocad så

http://www.netkit.dk/viewpage.php?page_id=5
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. maj 2010 - 21:24 #7
playnice  hvorfor sender du alt som svar??
Avatar billede playnice Nybegynder
21. maj 2010 - 00:05 #8
tja tænkte jeg ikke lige over
Avatar billede frem-ad Professor
21. maj 2010 - 17:25 #9
poko1 dit forslag duede og så hentede jeg også en prøve version af ''rhinoceros'' så må vi se hvad for en jeg bliver gladeste for
poko1 smid et svar så får du pointene

Playnice svar ikke før du bliver bedt om det fra spørger - du viser fejlalgtigt andre at den er ved at blive lukket og dit svar er ikke brugbart. I det her tilfælde henviser du til et dyr/svær og indviklet program..
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. maj 2010 - 17:50 #10
Det gørjeg så :-)
Avatar billede szaabi Nybegynder
22. maj 2010 - 10:44 #11
Hvorfor ikke bruge Sketchup??? Der er relativt simpelt, og minder lidt om AutoCad og Microstation.

Vil mene Rhino måske er lidt for avanceret, jeg arbejder til dagligt med 3D CAD(primært Microstation) og jeg ville ikke anbefale Rhino, lidt for besværligt at komme igang med. Desuden er der en rigtig god podcast som viser tips og tricks til Sketchup. Den hedder sketchupschool, det ville være mit bud!

god weekend
Avatar billede chazeftw Nybegynder
24. juli 2012 - 13:18 #12
Hvis du har brug for lidt inspiration kan du kigge her:

www.tegneprogrammer.dk