Avatar billede lurkian Nybegynder
20. maj 2010 - 13:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Jeg skal ud og købe en bærbar som jeg skal bruge til at spille på. Ved godt at der ikke findes sådan noget som en "gamer-bærbar" men har kigget på et par stykker som jeg mener burde kunne spille alt der er på markedet idag uden problemer..

Har 2 forslag hvis der er nogen der har et bedre eller lige kan sige hvilke af de to jeg skal købe så råb højt. (Er fuldstændig ligeglad med design)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Toshiba+Qosmio+18.4%22+B%c3%a6rbar&pid=716725

http://www.fcomputer.dk/?show=products_show&product_id=41058

Mange tak.
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
20. maj 2010 - 14:54 #1
Jeg ville vælge Toshibaen.

De to største grunde er at den har et NVidia kort og at det ikke er acer.

De ser ud til at være ca. lige gode og Toshibaen er en smule billigere...

Dog ville jeg hvis jeg var dig overveje om den er nød til at være så stor. Den bliver tung at slæbe rundt på. IMO så find en med ca. samme hardware men kun 15" eller deromkring. Så er den sjovere at slæbe rundt på og køb så en skærm at have stående der hvor du mest vil game for så dels at sidde bedre men også at slippe for at slæbe på al den vægt.

Mvh
HE
Avatar billede lurkian Nybegynder
20. maj 2010 - 15:29 #2
Problemet med toshibaen er at alle forhandlerne har den i rest ordre og ikke sikre på at den kommer igen da den er på vej ud ..

Var ozze Toshibaen jeg faldt først over netop fordi at jeg er 100% mere til G-Force , men Aceren har flere Ram (2gb) så spørgsmålet er om jeg overhovedet har brug for de flere Ram og bare skal vente på at Toshibaen kommer hjem igen (hvis den gør) eller om der er et andet alternativ ??  Vægten gør mig ikke noget ..
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
20. maj 2010 - 18:10 #3
Med 6Gb ram tror jeg ikke du kommer til at mærke du mangler ram foreløbigt.

Mvh
HE
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2010 - 20:52 #4
ed godt at der ikke findes sådan noget som en "gamer-bærbar"

Hvem har bildt dig det ind?

Jeg vil ikke sige hvilken du skal holde dig fra (kvalitetsmæsssigt), for det kan du i realiteten ikke bruge til noget.
Så du får bare de kolde facts.

Grafikkortene i de 2 modeller er næsten lige hurtige:
Nvidia 360M: 16628 i 3D Mark 05
HD 5850: 16272 i 3D Mark 05

Ram: Når det er bærbar kan du næsten ikke få for meget, så 8 Gb når det er til gaming, er helt ok, og ville være mit valg.

Aceren koster 12.995
Toshibaen koster 11.464

På papiret ser Toshibaen ud til at være bedste køb, men find en butik der har dem, så du kan stå med den i hånden og vurdere kvaliteten af kabinettet og tastatur m..m
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
20. maj 2010 - 21:02 #5
John der er noget rigtigt i at man ikke kan bruge en bærbar til gaming...

Som oftest blier en bærbar lettere varm hvilket vil sige at den har sværre ved at holde til det i længden end en stationær... der ud over så er det samme argument som at fladskærm og trådløs mus ikke kan bruges til gaming. Så igen hvis man ikke satser på at skulle spille på landshold i noget spil er det nok til at overskue konsekvensen af.

Mht. ram så er det i en bærbar fuldstændigt som i en stationær at den bruger så og så meget ud fra hvor meget der er. Er ikke forskel på om det er bærbar eller stationær på det punkt.

Mvh
HE
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2010 - 21:23 #6
der ud over så er det samme argument som at fladskærm og trådløs mus ikke kan bruges til gaming

Også en gang pladder :)

Vedr. resten du skriver så behøver du nok ikke belære mig sådan noget... :)
Avatar billede bigpc Nybegynder
20. maj 2010 - 22:31 #7
Jeg ville nok vælge Toshibaen, og hvis prisen ikke betyder noget for dig ville jeg anskaffe mig en 500GB SSD i stedet for de sædvanlige sløve Hard Diske som bærbare leveres med(jeg ved det findes) til 25.000 stærke, så hører du til blandt dem der har Danmarks hurtigste b(l)ærbare.
Du kan klone Disken vha Norton ghost.
god fornøjelse
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2010 - 22:22 #8
hahhahaha...

Fik du lige point for at anbefale en model uden at begrunde hvorfor samt anbefale en SSD disk til 25000 kr...???

hahahahahaha hvor fedt...

(Jeg vil også til at smide tilfældige svar rundt omkring...)
Avatar billede bigpc Nybegynder
23. maj 2010 - 17:04 #9
Øøh, du er nok misundelig fordi du ikke selv kom på den idé - ellers har du ikke læst mit svar i den ånd det er skrevet.
men klart, hvis man ønsker at misforstå, så misforstår man.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2010 - 19:11 #10
Nej jeg er ikke misundelig :)
Men syntes det er et underligt svar.

Desuden har du sikkert kun fået point fordi du smed svar først.
Avatar billede bigpc Nybegynder
24. maj 2010 - 17:28 #11
Det er OK for min del, for øvrigt Var det ikke for at få point jeg svarede men fordi jeg gerne vil være med til at løfte specs "lidt" op på de normale sløve pc'ere, der som regel omtales i annoncer og som alle tror bare er det "helt store" hit.
I særdeleshed hos annoncørerne.
mvh