Avatar billede chauve3985 Nybegynder
19. maj 2010 - 17:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Free NAS kendwer du den?

Jeg kan ikke se hvor dette spørgsmål skal plaseres, derfor vover jeg pelsen her.
Jeg har en computer hvorpå jeg vil installere "Free NAS"Computeren
kører fint. jeg har brændt og booted op på free NAS og installeret.
Men jeg kan sgu ikke finde ud af at skabe kontakt mellem de 2 computere, så jeg kan bruge NAS computeren til backup.
Der står" Basic Configuration via the Web GUI" men hvordan gør jeg det, når det ikke står blandt mulighederne?
Jeg har givet den en IP adresse og prøvet at pinge host.
Hvad gør jeg, for at komme videre?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. maj 2010 - 23:51 #1
enten skal du oprette en NFS share, CIFS, eller så vil jeg også tro at den understøtter iSCSI, samt UPnP/DLNA
der er mange muligheder
prøv at se om det ikke findes på deres hjemmeside
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
20. maj 2010 - 11:54 #2
Tak for din kommentar. Jeg har installeret en CD fra deres hjemmeside, som skulle indeholde det nødvendige software.
Jeg har ladet den sætte IP adresse, og jeg har prøvet at pinge host, som er min anden computer med IP adresse 192.168.1.1 Men der er ingen respons. Men meningen er selvfølgelig, at jeg skal kunne komme  til at se NAS serveren fra den com puter jeg bruger. Der står jeg skal gå på nettet med http:80.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
20. maj 2010 - 11:55 #3
Rettelse http://80
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
20. maj 2010 - 14:38 #4
Nu kan jeg pinge min computer, og få pakkerne tilbage. Men hvordan kommer jeg i kontakt med NAS fra min computer?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
20. maj 2010 - 14:59 #5
Nu brast tålmodigheden, laver et hjemmenetværk i stedet.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
20. maj 2010 - 17:08 #6
flot
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
21. maj 2010 - 08:59 #7
Nu kører det perfekt med XP kontornetværk. Efter installationen, har jeg fjernet skærm, mus og tastatur. Slukker bare ved at holde knappen nede et øjeblik. Det er prøvet flere gange, og det holder:)