Avatar billede ado.dk Nybegynder
19. maj 2010 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Macbook Pro 17" køb

Hej
Jeg er tæt på at købe en Macbook Pro for første gang. Mangler dog svar på følgende inden jeg bestiller.

1. Hvordan får jeg den med Windows 7 installeret ?
2. Jeg har læst at batteritiden kun er 1 time med Windows - Passer dette ? Og er det muligt at have både Mac's og Windows system installeret (Jeg vil gerne have længere battertid til flyture ect)
3. Er det bedst at købe direkte gennem Apples side ?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
19. maj 2010 - 13:08 #1
Avatar billede over-load Nybegynder
19. maj 2010 - 13:20 #2
- Du kan installere Windows 7 på din Mac igennem Bootcamp (selvom den kun siger XP og Vista understøttes) og har mulighed for at dual-boote både MacOS og Windows her.
- nej, du har lidt ringere batteritid med Windows, men stadig "up there"
- Synes selv det er rart at have et fysisk sted at gå hen med min computer, hvis der er noget galt med den. men ellers, free game.

touchpad'et er ustyrligt ringe (også) hvis du bruger Windows.
Avatar billede kado Nybegynder
19. maj 2010 - 13:35 #3
Windows kan installeres under medfølgende Boot Camp, hvor du vælger om Mac'en standard skal starte i Windows eller MacOS, og du kan altid holde ALT-tasten nede under opstart og så vælge system
Du kan også vælge at købe Parallel Desktop eller VMFusion eller VirtualBox gratis fra SUN http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=22014
Batteritid afhænger meget af brug, og tidligere versioner af MacBook(Pro) kunne have problemer med lang batteritid, men disse tider er ovre, i hvert fald hvad jeg har konstateret.
Flere systemer: Ja, du kan have både MacOS, Windows 7, Windows XP mfl. installeret samtidigt under alle nævnte muligheder.

/kado