Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 21:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mediacenter til mac

Jeg har en extern harddisk på 2 TB, som jeg ønsker at bruge som en slags mediacenter til film i mp4 format.

Jeg har set på WD TV LIVE, som synes at være en udemærket løsninger, men vil gerne undersøge andre muligheder.

Jeg har set at mange bruger en mini Mac som mediacenter, her kan jeg jo også tilslutte en extern harddisk og få adgang til den via airport.

Hviken løsninger bruger du? Og hvorfor er den god?
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2010 - 22:39 #1
Personligt bruger jeg en Nettop/HTPC med ION chipset (lavt strømforbug og kan trække 1080p).
Som mediecenter bruger jeg Boxee på Windows 7. OS er dog ligegyldigt (stort set) da Boxee findes tl både Windows, Mac og Linux.

Jeg har valgt at bruge denne løsning, da jeg forelskede mig i Boxee og dets muligheder da jeg bare skulle se hvad det var.
På trods af at det stadig kun er i Beta (skulle gå final meget snart) så er det lækkert opbygget med et nemt interface og minimalt med bugs.
Det sorterer fint i ens samling af videoer (hiver ligeledes info fra IMDB) og supporterer alle former for formater (inkl. mount af DVD-images så man er fri for at jonglere med skiver).
Boxee har desuden support for 3.parts udvikling, så der er stort bunke af ekstra muligheder (youtube, shoutcast, facebook og 2-300 flere mere eller mindre brugbare).
Du kan også bruge din ipod touch, iphone eller android-telefon som remote.

Boxee kan hentes her: www.boxee.tv og du kan starte med at teste det på din egen maskine inden du investere i udstyr til det for at se om det overhovedet er i din smag.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 21:45 #2
vil du have point så smid et svar
Avatar billede chalde Seniormester
19. august 2010 - 12:15 #3
Bare behold dem :)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2010 - 18:15 #4
ok