Avatar billede dizox Nybegynder
18. maj 2010 - 20:31 Der er 3 kommentarer

Problemer med lyden i min Acer Aspire One ZG5

Hej eksperter...
Jeg har nogle problemer med min acer aspire one, lyden virker lige pludse ikke mere.. når jeg prøver at afspille musik siger den bar at den ikke kunne afspille det.. har prøvet at kører lydtest også der siger den bar den ikke kan udføre lyd test.. har prøvet at geninstaller lydkort driver det virker heller ikke
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2010 - 20:43 #1
Det kan jo skyldes et defekt lydkort, men prøv f.eks en Systemgendannelse - går udfra at det er XP, når det er Aspire One:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker "Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede dizox Nybegynder
18. maj 2010 - 21:23 #2
det er windows 7 jeg kører med og har prøvet system gen...
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2010 - 21:43 #3
Nu sidder jeg ikke lige på en W7 maskine, men mener det er på samme måde at du kommer i Enhedshåndtering

Start, klik på Kontrolpanel, klik på System og vedligeholdelse og derefter klik på Enhedshåndtering

Klik på + udfor enheder til lyd osv.....
hvis dit lydkort er vist der, så H-klik på det og vælg fjern
Genstart maskinen og lad windows finde og installer lydkort igen.

Hvis ikke de lydkort er der, så prøv at gå på Acer`s hjemmeside og se om ikke du kan finde en Chipset driver at installere og derefter lydkort driver.