Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 14:30 Der er 21 kommentarer

Intern HDD i USB problem

Hej.
Jeg har en Dell bærbar, hvor USB portene pludselig ikke virker. Det tyder på de er brændt af og derfor skal den til reparation. Problemet er at jeg gerne vil have mit data ud af min HDD naturligvis, men dette er ret svært eftersom usb ikke virker. Jeg har købt et etui hvor jeg har sat min HDD i og sat den til en anden computer via USB. Problemet er at den ikke kommer op i min computer og under disk management viser den to diske. En på 19 MB og en på 100MB. Det er en 320GB WD disk, med tre partitions. En OS, en recovery og en til filer.

Er der nogen der har svar på hvorfor den ikke kommer rigtigt op, eller har forslag til hvordan jeg ellers kan få min data ud? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2010 - 15:30 #1
du mangler muligvis strøm til usb-hdd - flere af dem har et dobbelt-stik i den ene ende - sæt begge disse til usb'er på maskinen.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 15:35 #2
"under disk management viser den to diske. En på 19 MB og en på 100MB. Det er en 320GB WD disk, med tre partitions. En OS, en recovery og en til filer. "

Er der ikke et sted hvor der står "Ikke allokeret" eller andet?
Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 15:39 #3
Jeg havde de to USB i så det kan næppe være problemet desværre.

Altså jo under begge de to diske står der ikke allokeret. Men størrelsesmæssigt er de stadig på samme :)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 15:39 #4
Prøv at installere dette gratis program, man skal registrere sig for at få en gratis nøgle. Her skulle du kunne se din HDD. Læg mærke til, ar der er 32bit og 64bit versioner.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 15:40 #5
Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 15:43 #6
Okay det prøver jeg lige lidt senere. Har måtte sætte HDDen tilbage da Dell vil have jeg sidder ved computeren når jeg fejlmelder. Tak for hjælpen indtil videre :)Vender tilbage når jeg har kørt det program.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 15:44 #7
Hvis der står "Ikke allokeret" og der er data på, så har partitionen mistet filtabellen, så windows ikke kan åbne den. Men det kan ordnes. http://helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 15:45 #8
Også selvom den virker fint når den sidder i den bærbare? jeg er ikke så skide klog på den slags
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 15:54 #9
Hvis du kan se og bruge alle partitionerne i din bærbare (Windows?)så forstår jeg ikke hvad der sker.
Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 15:57 #10
Det kan jeg. Problemet er sådan set at jeg bare vil have mine data ud jo, da jeg ikke aner hvad Dell gør ved den nå de modtager den. Men kan det være et problem med det usb etui måske? det er fra sandberg. Alternativet er vel at jeg krydser fingre for Dell ikke rører min HDD :P
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 16:07 #11
Forstår du hvorfor den ene computer kan se alle partitioner, men den anden kan ikke? så lad os endelig høre.

Angående dine USB porte. Har du prøvet - i enhedshåndtering - at slette alle USB enheder UNDTAGEN til mus og tastatur, og derefter genstarte, så windows kan geninstallere drivnerne?
Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 16:13 #12
Ja utallige gange. Har desuden forsøgt at køre Ubuntu for at se om det eventuelt var et windows problem, men der virkede de heller ikke. De står under enhedhåndtering, men der sker nada når jeg sætter noget i dem.

Nej jeg fatter ikke hvorfor den ene computer kan se men ikke den anden. Jeg hælder til det et selve USB tingen den er gal med, men jeg har ingen forstand på det som sagt. :)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 16:24 #13
Har du også sat strømstikket til den sandberg? Det er forøvrig bedst, at starte HDD før den sættes til USB. Det system driller ofte, men det plejer så  at være, at der så slet ikke er noget at se.
Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 16:25 #14
Der er kun de to USB stik. Ingen strømstik så derfor kan den ikke startes før jeg sætter den til.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 16:37 #15
Nå så er det måske problemet, at HDD ikke får strøm nok?
De USB udgange giver ikke megen strøm, og slet ikke fra en bærbar.
Avatar billede Hepski Nybegynder
18. maj 2010 - 16:41 #16
Men hvad er så meningen med at kunne bruge det? man sælger vel ikke et produkt der ingen funktion har.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 16:51 #17
Det kræver nok en stationær computer med en god strømforsyning.

Men da du prøvede fra en bærbar havde du da husket at sætte stikket til stikkontakten i?
Avatar billede fuglen1 Novice
19. maj 2010 - 09:52 #18
#0 For at finde af om usb portene er stået af skal du prøve med flere forskellige usb enheder.
sker der ikke noget ved samtlige enheder er usb portene stået af

Ellers kan du sikkerheds kopirer fra den defekte bærbrae til en anden pc via netværk.

På den computer du sætter harddisk kassen til den så frem i enhedshåndtering?

#17 Det er forkert, jeg kan sagtens bruge en 2,5" disk via usb med et kabel.
det er yderst sjælden at jeg tager 2 usb porte i brug
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
19. maj 2010 - 12:42 #19
At en USB HDD kan køre på den ene computer, viser ikke, at så kan den også køre på den anden.
Avatar billede nickx Nybegynder
25. november 2010 - 14:54 #20
Hej fandt du en løsning?

Jeg står nemlig i samme situation. Min bærbar pc er brudt ned og jeg vil gerne have mine data fra den interne harddisk over på en ny pc. Det er en western digigital scorpio harddisk. hvad skal jeg købe?
Avatar billede Hepski Nybegynder
25. november 2010 - 15:24 #21
Nej jeg fandt intet svar. Desværre.