Avatar billede xenoxsis Nybegynder
17. maj 2010 - 20:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASP.Net nyhedssystem

Hej eksperter,

Jeg er meget ny til ASP.net og sidder og prøver at lave et simpelt nyhedssystem. Jeg har lavet en mySQL tabel med en meget basic opsætning.

id, subject og text - Når jeg så skal lave den tabel der viser dataerne går jeg i stå, hvordan laver jeg det så jeg kan gentage samme tabel det antal gange som der er nyhedstråde i databasen. Jeg ved kun hvordan man gør det i PHP - Har prøvet at søge efter en tutorial eller et eksempel script, men jeg synes ikke rigtigt jeg er kommet frem til en måde jeg kan gennemskue.

Kan i pege mig i den rigtige retning?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
17. maj 2010 - 20:02 #1
Lige en tilføjelse. Jeg ved hvordan jeg hiver dataen ud af databasen, men ikke hvordan jeg gentager min tabel. Håber det er forståeligt
Avatar billede janmanden Nybegynder
17. maj 2010 - 20:33 #2
Undskyld mig sidder du med ASP.Net og bruger MySQL? Hvorfor bruger du ikke en MS-SQL Server f.eks. MS-SQL Server 2008 Express Edition eller lignende i stedet?

De magiske nøgleord her er vist datagrid, datasource og databind prøv at søge efter det også finder du nok hvad du skal bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2010 - 00:48 #3
DataGrid, DataSource og DataBind virker altså også fint med MySQL !
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
18. maj 2010 - 09:45 #4
Tja fordi mit webhotel tilbyder MySQL gratis, og man skal tilkøbe MSSQL - Desuden synes jeg meget godt om "PHPMyAdmin" (database manageren til MySQL) og jeg synes det er noget mere besværligt for MSSQL.

Men jeg vil prøve at finde af det med datagrid.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
26. maj 2010 - 15:33 #5
Jeg har hørt noget om en repeater...Er det noget der kan bruges? Jeg ANER ikke hvordan jeg bruger det i den henseende
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2010 - 16:02 #6
En repeater er en ASP.NET kontrol som giver dig mere kontrol over layout af en liste/tabel end de faerdige kontroller goer.

Enhver grundbog i ASP.NET vil vise begge loesninger.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
31. maj 2010 - 12:51 #7
Okay - Jeg takker for oplysningerne. Kom bare med svar for point
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2010 - 16:03 #8
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2010 - 16:04 #9
Hvis du googler:
  ASP.NET repeater
finder du masser af hits.

Jeg har også nogle eksempler hvis du er interesseret.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:05 #10
Tid at acceptere svaret?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
17. oktober 2010 - 09:24 #11
Det lykkes mig at finde ud af det med repeateren. Undskyld for det langsomme svar :-)