Avatar billede fabian Nybegynder
21. juli 2001 - 11:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pagefile.sys på 768Mb i roden på C-drevet..?

Jeg har lige fundet en fil, pagefile.sys i roden på mit c:-drev, som fyldte 768 Mb. Jeg slettede skidtet, på trods af advarsler om at computeren måske ikke ville virke bagefter (men det gør den jo ;-), men jeg undrer mig over, hvor hulen sådan en krabat kommer fra. Jeg har haft kørt en opdateret Nav på den og den sagde intet om virus.
Nogen der har et bud på, hvad det kunne skyldes..?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 11:35 #1
pagefile.sys - det er sikkert den win. bruger til at page med (dvs. lave lidt virtuel hukommelse på din maskine)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 11:35 #2
hvilket os?
Avatar billede cybermouse Nybegynder
21. juli 2001 - 11:47 #3
jep det er lige netop som sunlock.dk siger windows swapfil når din computer ikke har flere ram at bruge af begynder den at skrive på din hd hvilket selvfølgeligt er meget langsomere men prøv selv at gå ind i systemoversigt ellers hvad det nu er det hedder i dk windows og så virtual memmory der kan du faktisk selv indstille størelsen på filen
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 11:49 #4
fabian <<<

Hvis du har 128 mb ram, er det anbefalet at du har en pagefil som kan være (minium) 256 mb... altså dobbelt så stor...

::sunlock.dk::
Avatar billede fabian Nybegynder
21. juli 2001 - 11:51 #5
Hi sunlock

Kan du huske, at jeg lige har været her med problemet at mine ekstra RAM sløvede min maskine - og så sådan en bamse af en pagefile..?
Jeg bruger selvfølgelig win98 (ikke sikker på om jeg fik installeret SE ordentligt..(?) - det er jo den kategori jeg har postet i ;-)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 11:53 #6
Det kan jeg godt huske... er den stadig sløv?
Avatar billede fabian Nybegynder
21. juli 2001 - 11:57 #7
Med nogle ting, ja. Jeg ville egentlig gerne formattere skidtet og starte helt forfra, jeg har bare ikke tid lige nu :-(
Avatar billede fabian Nybegynder
21. juli 2001 - 12:48 #8
Undskyld, sunlock. Jeg fik jo faktisk svar på mit spørgsmål, så selvfølgelig er point\'ene dine.
Men kunne du også lige fortælle mig, når jeg så har 512 Mb RAM, anbefales det så stadig, at jeg sætter min. swapfilen til det dobbelte, altså her 1024 (og hvad så med max. jeg har lidt over 2 GB plads tilbage på c:\\)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
21. juli 2001 - 12:52 #9
Der er selvfølgelig lidt problemer med din diskplads - du kan sætte win. til at holde styr på den (dvs. hvis den er for lille, laver win den bare størrer - men derfor skal du holde endnu mere øjne med din disk-plads).
Jeg siger bare, at det ville være anbefaldet at den er dobbelt så stor. Du kan sagtsens klare dig med mindre, hvis du ikke har så meget disk-plads. Det får bare din computer til at virke langsommere (nogle gang).
Forresten, så er 512 MB RAM også rimelig meget. Hvis jeg var dig ville jeg starte med at sætte den til 512 mb, og hvis det er for lidt, så forøge den lidt.

Tak for pointene ;)

::sunlock.dk::