Avatar billede bas Forsker
17. maj 2010 - 16:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fastgøre strømkabel til skærm

Hej

Jeg ved ikke, om dette spørgsmål hører hjemme på eksperten.dk, men nu prøver jeg.

Jeg har en skærm, hvor strømkablet af og til har det med at falde lidt ud, så der ikke længere er strøm til skærmen.
Skærmens strømindgang / strømstik sidder i bunden af skærmen og jeg tænker, at det er strømkablet selv, der tynger strømkablet ud af skærmen.

Jeg tænker på, om man kan gøre noget for at forsøge at undgå, at
strømkablet falder / trækkes ud ag skærmens strømstik?

Man kunne prøve med et andet kabel og prøve at hænge kablet lidt op. Men jeg tænker også på, om man kan købe noget specielt ru tape, som man kunne prøve at vikle omkring selve det stik, der skal sættes i skærmen og dermed sætte kablet / stikket lidt mere i spænd i skærmens strømindgang.

Er der nogen, der har gode løsningsforslag til ovenstående?

På forhånd tak.
Avatar billede frem-ad Professor
17. maj 2010 - 17:11 #1
er det en fladskærm hvor stikket er et lille rund stik
Avatar billede bas Forsker
17. maj 2010 - 17:22 #2
Det er en fladskærm, men stikket har mere form ligesom her:
http://tinyurl.com/327hrwg
Avatar billede bas Forsker
17. maj 2010 - 17:23 #3
...glemte lige at skrive, at det er som stikket øverst
http://tinyurl.com/327hrwg
Avatar billede janmanden Nybegynder
17. maj 2010 - 17:37 #4
Sidder du og afreagerer på skærmen? hehe.

Det har jeg også prøvet når ting de driller.. Så går skærmen i sort og så tænker man "FUCK NEEEEJ!!!".. Og så var det bare stikket der var røget ud.

Hvis ikke et andet kabel er bedre, så er gaffatape sikkert udmærket, eller måske kan du presse et eller strøm-neutralt materiale ind mellem stik og skærm, efter du har sat stikket i.
Avatar billede frem-ad Professor
17. maj 2010 - 17:43 #5
Har du ikke sådan en ledning fra en gammel pc'er eller låne en ledning. for det er nok polerne inde i ledningen der er blevet slappe så det kan du lige prøve i første omgang. For den skulle ikke have vægt imod sig og de plejer at blive hvor de sidder.

Eller er der mulighed for at komme til at sætte en strips på ved eks luft riller. Men ellers ja man kan godt få nogel klips hvor ledningen sidder fast og så er der dobelt klæbende tape på den anden side, dem vi har på arbejdet er produceret af 3M
Avatar billede bas Forsker
17. maj 2010 - 17:44 #6
> Sidder du og afreagerer på skærmen? hehe.

Nej, det gør jeg nu ikke ;-)

Ja, måske jeg skal prøve med et andet kabel og ellers
med noget tape af en eller anden art.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. maj 2010 - 17:55 #7
Hvis det var mig ville ofre de 29-49 kr. på et nyt kabel.
Hvis polerne inde i ledningen der er blevet slappe, kan der opstå dårlig forbindelse, med små gnister eller varme udvikling i stikket. Så et nyt kabel lyder som en god invistering. ;-)
Avatar billede frem-ad Professor
17. maj 2010 - 18:31 #8
Jeg ville også starte med et andet kabel om du køber/låner/har er jo sådan set lige meget. For jeg går udfra at det har fungeret udmærket hidtil.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 00:19 #9
Kender du en rørtang = papagøjetang ? problemet er jo at hullerne i stikket er for åbne. Prøv med en sådan tang at klemme dem sammen. Ellers prøv at gogge stikket med en hammer.
Alternativt kan du presse en skruetrækker op i skærmens stikdåse, og presse et af benene lidt til siden.
Avatar billede frem-ad Professor
18. maj 2010 - 08:27 #10
Det vil jeg fraråde på det kraftigste Du skal ikke begynde at pille ved benene i skærmen for hvis du kommer til at lave en fejl så er den ikke til at rede (det kan også være hvis der er et garanti spørgsmål så er der ingen dækning hvis det går galt)

Og jeg tror ikke du får noget ud af at prøve at presse/trykke på noget formstøbt plastik. Men du kan prøve at tage en lille ligekærvet skruetrækker og se om du kan komme til at vippe pallerne lidt inde i stikket engang imellem kan man komme til det (Der er en forskel på hvem frabrikanten er)..  HUSK AT TAGE STØMMEN FRA LEDNINGEN INDEN DU BEGYNDER AT LEJE MED STIKKET
Avatar billede frem-ad Professor
26. maj 2010 - 08:56 #11
Hvad blev det til???
Avatar billede bas Forsker
26. maj 2010 - 18:27 #12
Beklager, at jeg først svarer nu.

Jeg har ikke fået gjort mere ved det.
Jeg vil til at lukke spørgsmålet.

Jeg tror jeg vil starte med at prøve med et andet kabel.

Nogen, der vil have points.
Avatar billede frem-ad Professor
26. maj 2010 - 18:46 #13
point kan man jo altid bruge
Avatar billede store-morten Ekspert
26. maj 2010 - 20:08 #14
Godt valg.