Avatar billede SimonTHK Nybegynder
16. maj 2010 - 15:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Security kamera, port forwarding, linksys og zyxel

Hej

Jeg prøver at få mit nye security kamera til 2000kr til at virke over nettet. Det skal siges at jeg HAR fået det til at virke hos en kammerat.

Jeg bruger Linksys WRT54G router og Zyxel P-660R-D1 modem fra Cybercity.

Det hele virker lokalt.

Vi har så lavet port forwarding i routeren med den statiske ip og port vi har givet kameraet. Det virker ikke over nettet, stadig kun lokalt.

Nu går vi lidt med tankerne om at det kan være modemmet som blokerer for port forwarding, da min kammerat har samme router men ikke samme modem. Kan dette være rigtigt? I så fald hvad er der jeg kan gøre ved det?
Jeg har forsøgt at logge ind på mit modem ved at gå ind på http://10.0.0.1:2033/ (giver mig en fin login skærm for mit modem) og prøver diverse koder som 1234, password og admin men ingen af dem virker, den spørger ikke om brugernavn.

På forhånd tak
Avatar billede madiedk Nybegynder
16. maj 2010 - 15:54 #1
dit kodeord er det du har fået fra cybercity. i mit tilfælde er det på 6 tegn. modemmet blokerer ikke for portforwarding, men hvis du ikke kan komme ind i modemmet så kan du heller ikke portforwarde og så virker det selvfølgelig ikke.
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
16. maj 2010 - 17:31 #2
men altså jeg har jo lavet port forwarding gennem min linksys router, men jeg skal så også lave det i mit modem?
Avatar billede madiedk Nybegynder
16. maj 2010 - 17:48 #3
ja hvis det skal virke over internettet, hvis det kun skal virke lokalt så er det fint med din egen router.
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
16. maj 2010 - 20:08 #4
det skal det, det er et meget fint svar og du kan få point for det hvis du gider fortælle mig hvordan jeg giver dem :)

Problemet er selvfølgelig ikke løst, men det gør jeg jo ved at få adgang til mit modem går jeg ud fra.
Avatar billede madiedk Nybegynder
16. maj 2010 - 20:22 #5
forstå ik helt hvad du mener med "hvordan jeg giver dem :)" men går ud fra det du mener hvordan du portforwarder i dit modem.

Hvis vi siger du har valgt port 2000 til dit kamera

I dit modem portforwarder du port 2000 til din routers ipadress (altså den ip som den har fået af dit modem) og i din router som dit security kamera (ip-kamera) er tilsluttet forwareder du til dit kameras ipadress.

Således at når du via internettet skriver din globale ipadress som f.eks. xxx.xxx.xxx.xxx:2000 så forwarder dit modem dit request videre til din router som så sender det videre til dit kamera....okay?
Avatar billede oldgaard Nybegynder
16. maj 2010 - 21:53 #6
Alternativt så kan du/i forwarde alle portene i modemmet til jeres router, så skal der fremover kun rodes 1 sted ;)
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
16. maj 2010 - 23:59 #7
jeg mente at du skulle fortælle mig hvordan jeg giver point herinde :D
Avatar billede oldgaard Nybegynder
17. maj 2010 - 08:17 #8
Bed om at få folk til at lægge et svar i stedet for kommentar ;)og acceptere derefter deres svar = give point
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
17. maj 2010 - 11:17 #9
svar så jeg kan give point så
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
17. maj 2010 - 11:30 #10
ok men nu er jeg så kommet ind på mit modem.

Jeg har gjort som du sagde:
"I dit modem portforwarder du port 2000 til din routers ipadress (altså den ip som den har fået af dit modem) og i din router som dit security kamera (ip-kamera) er tilsluttet forwareder du til dit kameras ipadress."

min routers ip adresse er 192.168.1.1 og det er den IP jeg port forwardede til gennem mit modem, sammen med porten jeg har givet til kameraet som er 81.

Jeg har så givet kameraet ipén 192.168.1.30 og igennem min router port forwarded den ip og med porten 81.

det virker stadig ikke :(
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
17. maj 2010 - 12:02 #11
Her er et billede af alle tre ting http://yfrog.com/b5weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

i modem/router har jeg selv indsat ipén i default server, da det ligesom så ud til de havde gjort det i en guide, men den har altså ikke gjort det af sig selv.

Jeg kan ikke få det til at virke :)

Bruger dette når jeg vil prøve kameraet med min ip:
HTTP://"MINIP":81
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
17. maj 2010 - 12:07 #12
DHCP starter ved 192.168.1.100 skal jeg så give mit kamera en ip over 100? eller under 100?
Avatar billede oldgaard Nybegynder
17. maj 2010 - 18:31 #13
over
Avatar billede oldgaard Nybegynder
17. maj 2010 - 18:41 #14
Nu bare for at være sikker ;)
du skriver :

Bruger dette når jeg vil prøve kameraet med min ip:
HTTP://"MINIP":81

Det er den externe ip som i sætter ind, ikke ? og ikke lige som du har skrevet ?

men rigtigt det er dit modem der driller, prøv lige at forvarde alle porte i modemmet til din router
læs denne vejledning igennem og gør som de skriver !!

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-660R-D1/default.htm
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
17. maj 2010 - 23:01 #15
tak må jeg lige prøve... en gang i morgen :) håber i kigger tilbage til tråden igen.

Det er den ip jeg får når jeg besøger http://www.myip.nu/ :) så det må være den eksterne. Min er 85.82.231.XXX

Jeg har givet mit kamera en ip under DHCP start, da jeg mener vi gjorde dette hos min kammerat, men jeg må også lige prøve en over DHCP start.
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
19. maj 2010 - 01:27 #16
umiddelbart ser det stadig ikke ud til at virke :( hmmm
Avatar billede oldgaard Nybegynder
19. maj 2010 - 17:51 #17
og du har forvardet alle porte i modemmet til din router ?
så du kan nøjes med at åbne port i routeren
Avatar billede SimonTHK Nybegynder
20. maj 2010 - 00:59 #18
jeg har portforwarded en enkelt port fra modemmet til min router. Hvis jeg skal portforwarde alle, syntes jeg ikke den guide du linkede til gør viser mig det.
Er ved at være lidt lost, har brugt mange timer nu og det vil bare ikke virke.

I øjeblikket ser alting således ud: http://yfrog.com/7hhjgfdj
Avatar billede oldgaard Nybegynder
20. maj 2010 - 06:51 #19
fik lige set den ip du opgiver til routeren, (192.168.1.1) det er din lan ip!, prøv lige at se hvad ip den har på wan siden, muligvis 10.0.0.2 eller 10.0.0.3, det er så den ip der skal forwardes til i modemmet og ikke 192.168.1.1