Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 19:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kvalitetskrav til pc ved nykøb maj md. 2010

hej!

vil nogen give mig gode råd om hvilke kvalitets-krav, som jeg skal stille til en ny bærbar pc ved købet? pc´en er til privat brug og jeg er ikke u-erfaren! har skrevet sp.mål ved de nedenfor nævnte emner, som jeg ønsker besvaret.
ram: 4 GB
harddisc: ???
windows: 7
processor: type: ??? - og mobil??? - antal bit: ???
skærm: ???
antal usb-porte: ???
antal dvd-drev: ???
grafik-kort: ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 20:06 #1
Privat brug?
Hvad skal den bruges til?

Hvad menes med kvalitetskrav, når spørgsmålet går på specifikationer?
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 20:24 #2
den skal bruges til privat brug og skal afløse min nuv. pc.
specifikationer el. kvalitetskrav er vel eet fedt (smiler). kan osse formulere det anderledes: "hvad skal jeg kræve af specifikationer til min nye pc" - jeg spø´r fordi min gl. er 5 år gl. og div. har ændret sig siden jeg købte den og jeg vil gerne ha´ lidt i bagagen, når jeg står i købe-situationen
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 20:31 #3
http://www.laptopworld.dk/Koeberguide.html

Kig den, og vend tilbage hvid du har flere spørgsmål :)

P.s. Svar er til dem der hjælper :)
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 20:37 #4
fatter ikke hvad det er du fortæller mig. jeg har lige oprettet profil her! forstår jeg dig ret, så kritiserer du mig for ikke at hjælpe eller hvad mener du?
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:03 #5
så først linket efterflg. har kigget på siden. jeg faldt over, at der ikke rigtigt var nogen med 17" skærm (hvilken jeg vil ha´)udover een, som blev kategoriseret under "tunge drenge". herforuden blev de bærbare, som blev brugt som stationære istedet for det stationære pc´ere, kritiseret som værende dårligere end de stationære. jeg har p.t. en stationær, men ville gerne slippe for alle de dumme ledninger - derfor en bærbar. er ingen ørn til at samle de ledninger. men pludselig kom jeg så til her i forløbet at tænke på det dumme tastatur, som sidder på en bærbar i forhold til det dejlige tastatur, som en stationær pc har. SÅ NU TROR JEG FAKTISK SLET IKKE, AT JEG VIL KØBE EN BÆRBAR. VIL NOK KIGGE PÅ EN NY STATIONÆR PC ISTEDETFOR. har du nogen bemærkninger til bærbare kontra stationære pc´ere???
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 21:26 #6
Er glad for at du (mis)forstod min kommentar korrekt ;)

Bærbar kontra stationær:
Bærbar kan sjældent opgraderes. Her kan kun HDD og ram opgraderes.

Stationær: Her kan du udskifte lige så tosset du vil + du får mere "value for the money" med en stationær.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 21:35 #7
Vedr. svar:
Svar er til point givning. Point er en slags "løn" for hjælpen.
Derfor skal du ikke svare, kun kommentere.
(Det er ikke kritik, kun velment hjælp)
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:39 #8
jeg giver dig nok efter min læsning helt ret. så nu bliver det garanteret en bærbar jeg køber - har læst alle segmenterne igennem med tilh. specifikationer og jeg er nok kommet frem til at jeg er en blanding af kontor-segmentet og multimedie-segmentet. jeg er bare så forbasket træt af det ledningshalløj osse fordi jeg er så elendig til at finde ud af det. min nuv. stationære kan jeg samle fordi jeg simpelthen har lavet en tegning (div. ledn. i div. farver) over hvordan den skal samles. men jeg samlede den ikke selv sid. gang (en kæreste gjorde). og jeg kan altså ikke se i øjnene, at jeg selv skal kunne finde ud af at samle sådan een den første gang. såfremt jeg køber en stationær igen må jeg jo kunne bruge mine ledninger og mit modem - ikke? rigtig mange tak for det skide-gode link du gav mig - helt fantastisk, at jeg lige skulle løbe ind i dig som den første. har du yderligere råd til mig???
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:40 #9
det svar (pointgivning) har vel ikke noget med PENGE at gøre vel? var jeg bange for. hvis det ikke har vil jeg da svare ja.
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:41 #10
eg giver dig nok efter min læsning helt ret. så nu bliver det garanteret en bærbar jeg køber - har læst alle segmenterne igennem med tilh. specifikationer og jeg er nok kommet frem til at jeg er en blanding af kontor-segmentet og multimedie-segmentet. jeg er bare så forbasket træt af det ledningshalløj osse fordi jeg er så elendig til at finde ud af det. min nuv. stationære kan jeg samle fordi jeg simpelthen har lavet en tegning (div. ledn. i div. farver) over hvordan den skal samles. men jeg samlede den ikke selv sid. gang (en kæreste gjorde). og jeg kan altså ikke se i øjnene, at jeg selv skal kunne finde ud af at samle sådan een den første gang. såfremt jeg køber en stationær igen må jeg jo kunne bruge mine ledninger og mit modem - ikke? rigtig mange tak for det skide-gode link du gav mig - helt fantastisk, at jeg lige skulle løbe ind i dig som den første. har du yderligere råd til mig???
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:42 #11
det svar (pointgivning) har vel ikke noget med PENGE at gøre vel? var jeg bange for. hvis det ikke har vil jeg da svare ja.
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:44 #12
jamen forstår ikke rigtigt - er det så ikke bedre at svare end kommentere, når du si´r, at det giver point, hvis jeg svarer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 21:45 #13
Det har absolut intet med penge at gøre :)

Læs her for yderligere info omkring pointsystemet: http://www.eksperten.dk/faq#faq-5

Eksperten er 100% gratis at bruge, og så lige et velkommen til :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 21:48 #14
#13
Du er tildelt 300 point ved oprettelsen af din bruger.
Disse point kan du så bruge når du opretter spørgsmål, og her udlodde x antal point som du giver til dem der hjælper ved at acceptere deres svar. Du kan jo starte med mit her hvis du syntes du har fået nok hjælp.
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:56 #15
VED DU HVAD JEG SKREV JO FORKERT - DET BLIVER EN STATIONÆR JEG KØBER - ER VIST BLEVET TRÆT I HOVEDET NU. LÆSER LIGE DIT SID. BREV IGEN
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 21:57 #16
HVORDAN uddeler jeg point til dig - du må lige rådgive mig -
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 22:00 #17
jeg vil gerne gi´dig flere points end 30 - hvordan gør jeg så det?
Avatar billede thorssif Nybegynder
14. maj 2010 - 22:08 #18
ved mit profilnavn står der (i høre øverste hjørne): 240 points (30 ude) - hvad er det for 30 i parantesen - er det nogen, som jeg har givet dig og som du ikke har modtaget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2010 - 22:20 #19
Jeg har modtaget point nu, og 30 point er nok så tænk ikke på det.
De 30 point du har ude er fra dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/909681

Der skal du bare lave et svar og acceptere eget svar på samme måde som du accepterede mit her. Så er det "lukket" og du vil ikke få hjælp i det længere.