Avatar billede thomberth Nybegynder
13. maj 2010 - 22:48 Der er 2 kommentarer

Valg af PC 200 for godt svar.

Hej.

Jeg kigger på 2 forskellige Computer:

HP Pavilion Elite Stationær PC HPE-115sc
PAHPE115SC:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/PAHPE115SC/hp-pavilion-elite-stationar-pc-hpe-115sc

og

Alienware Aurora:

FARVEVALG    Sort Alienware Aurora-standardkabinet    Rediger
PROCESSOR    Intel® Core™ i3-processor 530 (2,93 GHz, 4 MB)    Rediger
OPERATIVSYSTEM    Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, Danish    Rediger
SERVICE OG SUPPORT    1 year of coverage included with your PC    Rediger
SIKKERHEDSSOFTWARE    McAfee® Security Center  30-Days trial version    Rediger
GRAFIKKORT    1GB ATI® Radeon™ HD 5670 graphics card    Rediger
HUKOMMELSE    4GB 1333MHz (4x1GB) Dual Channel Memory    Rediger
HARDDISK    Disco duro SATA de 500 GB (7.200 rpm)    Rediger
OPTISKE DREV    Unidad óptica de DVD+/-RW a 16X (lectura y escritura de DVD y CD)    Rediger
SKÆRM    Display Not Included    Rediger
TASTATUR    Alienware Multimedia Keyboard - Danish (QWERTY)    Rediger
LYDKORT    Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio    Rediger
Tilbehør
AVATAR    Alienware 3D    Rediger
ALIENFX-FARVE    Astral Aqua    Rediger
STEAM AND PORTAL    Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed    Rediger
MUS    Ratón óptico Alienware    Rediger
HØJTTALERE    No Speakers (Speakers are required to hear audio from your system)

Jeg har set på det der RPM Hvor den ene har 7200 og den anden har 5400, jeg ved ikke hvor vigtigt det er.

Hvilken en er bedst og hvorfor? ( Jeg bruger den udelukkende til spil, som World of Warcraft, Battlefield: Bad company som begge kræver en god computer)
Avatar billede janmanden Nybegynder
13. maj 2010 - 23:27 #1
Ingen af dem er egnet til spil i vores tid.

Elgigantens tilbud er kun egnet for Windows XP, da GTX260 ikke understøtter DirectX 11. Det ser ellers ret krafttigt ud, men det er ren vildledning og harddisken er for sløv i det system og rammen bruger ikke engang tri-channel for det ekstra kick.

Alienwares 'Horrora' er vist mest beregnet som medie afspiller, da grafik kortet hører til low-end.
Avatar billede max-payne Nybegynder
13. maj 2010 - 23:45 #2
Hvorfor bygger du ikke en selv ?
Jeg er sikker på at du kan få masser af gode råd pg hjælp her på E til selv at flække noget sammen.
Jeg har selv købt færdig bygget computer, den første.
Men jeg skal love for forhandleren skorede kassen.