Avatar billede starofdk Nybegynder
12. maj 2010 - 20:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gif billeder bliver grynet i kanten

Hejsa

Jeg er igang med at lave nogle små forside logo's til min hjemmeside i adobe photoshop 7.0

Inde i photoshop ser billederne fine ud, de er transperante, så de selv fanger baggrunden på min hjemmeside, men når jeg så gemmer så kan jeg allerede her se i preview at kanterne nu bliver grynet, nærmest hakket, og det ser jo vildt grimt ud.

De bliver fine nok i .jpg men jeg vil meget gerne have dem transperant, og det kræver jo .gif

noget jeg kan gøre ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2010 - 20:06 #1
Det er fordi du skal gemme dem med en baggrundsfarve som matcher den baggrundsfarve de skal sidde oven på selvom du bruger transparent gif.

Når du gemmer til web og vælger gif kan su også sætte en bundfarve. Hvis du ikke vælger en farve så sættes denne default til hvis. Dette giver problemer med skygge toninger ud mod en mørk baggrund. sæt en farve der ligner mest muligt, så undgår du at billederne bliver uldne i kanten
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2010 - 20:30 #2
benyt alternativt png.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. maj 2010 - 20:37 #3
Hvis du har en ren baggrund fx. renset med tryllestav eller tegning direkte på transparent baggrund skal du ude under filer gå ned på gem til web så burde billedet være fulstændig gennemsigrig #1 har jeg aldrig set hverken i ps7 ogkan ikke finde den mulighed i C4