Avatar billede solebob Nybegynder
12. maj 2010 - 16:02 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

HP Pavillion dv 9885eo vil ikke boot

Hej Eksperten sider med min søns HP og han har slette et eller andet som gør at den ikke vil starte den skriver
FIL/Boot/BCD
Status:Oxc0000098
det er et eller andet til windows vista til at starte vista op
der er selvfølgelig ikke taget noget som helst backup eller recovery cd ej heler er der noget på hans D: drev som indeholder recovery det har jeg tjekket
håber i kan hjælpe

solebob
Avatar billede nicidem Nybegynder
12. maj 2010 - 19:43 #1
Har du en windows vista installations cd? Så sku det bare være at smække den i og vælge repair.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2010 - 19:58 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2010 - 20:14 #3
Enig med helgec.
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 09:29 #4
hejsa tak for din hjælp men jeg har ikke en recovery cd eller vista cd til den hp maskine men prøver hvad helgec har skrevet
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 09:32 #5
hej helgec
havde ellers kigget på din hjemmeside har bugt den i mange år ;D
men er i gang med at downloade tak for hjælpen vender tilbage om det virker

solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 09:33 #6
jeps
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 10:15 #7
Jeps?? Betyder det at du har fået Vista til at starte op?
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 10:30 #8
jeps = Følger helges tråd
måske meget dårligt/hurtigt skrevet af mig men tak for din respons
jeg har lige brændt recovery cd nr 2 nu og den første i 32 bit virkede ikke så nu prøver jeg i 64 bit skal nok vende tilbage med hvordan det går

solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 10:37 #9
det virker stadig ikke har nu prøvet at boot op fra både en 32 bit og en 64 bit og jeg får det samme frem på skærmen kan man ik boot fra en extern hd hvis det nu skulle vise sg at hans dvd drev ik virker og hvad skal man så gøre ?????

solebob
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2010 - 10:41 #10
32 eller 64 bit er uden betydning -> boot op på skiven -> vælg sprog -> vælg reparer -> vælg, Reparer startfunktioner
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 10:58 #11
Hej Helgec

ja men problemet er den ik vil boot op på nogen af skiverne så nu prøver jeg at hente knoplex som du henviser til på din side så må vi se om det virker..
ellers så ved jeg ik hvad jeg skal gøre måskeen ny hd ????

solebob
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 11:03 #12
#1. Du har ikke en kammarat der har en orginal installations cd magen til din version?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2010 - 11:08 #13
Ja men har du sat computeren til at boote fra CD / DVD - som du beskriver problemet har det intet med harddisken at gøre og jeg tror ikke at KNOPPIX løser noget problem der
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2010 - 11:09 #14
For du husker vel at brænde dine skiver som et BOOTIMAGE
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 11:12 #15
øhhhh helge der ramte du nok lige i øjet jeg har brændt med alcohol 120 og brændt som iso image er det ik godt nok eller skal der andre ting til

solebob
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 11:16 #16
Img Burn
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 11:22 #17
ok link tak :D
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 11:28 #18
lige meget har googlet den og er i gang mad at brænde

solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 11:42 #19
virker heler ik med img Burn den skriver stadig det samme
som i starten....
har snakket med min svorger som har en hp magen til og han vil prøve og lave en recovery cd til mig så må vi tage den derfra om det kommer til at virke men har min tvivel om den vil det syntes godt nok det er underligt at den ik vil boot op på noget som helst

solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 11:50 #20
har lige prøvet og boot på min Acer og den booter fint op på skive så det er ik noget med brændig af image fil

så venter og ser hvad min svorger finder ud af og vender tilbage

solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 11:56 #21
eller kan man boot op fra usb key
jeg er lidt blank omkring det her boot fra usb og hvordan gør man lige det ????
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2010 - 12:35 #22
"eller kan man boot op fra usb key"  http://www.helgec.dk/usb-install.html
Avatar billede solebob Nybegynder
13. maj 2010 - 13:19 #23
Hej Helgec

er igang med din guide men skal på job om 1 time så det bliver senere jeg prøver igen ;D

solebob
Avatar billede solebob Nybegynder
14. maj 2010 - 10:58 #24
Hej Helgec

Har nu formateret min usb key og sat den til fat32
hvad skal jeg så ?????
har prøvet at ligge vista recovery over på den men det gik ikke så godt med at boot op på den jeg får stadig den samme fejl som beskrevt i starten af tråden

solebob
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 12:28 #25
Det kan du ikke bruge til noget, du skal følge guiden og lave en bootbar USB nøgle med Vista recovery
Avatar billede solebob Nybegynder
03. september 2010 - 08:59 #26
Hej Helgec
sorry for den sene tilbage melding men problemt er løst med en ny installation af windows så tak for hjælpen
Avatar billede solebob Nybegynder
03. september 2010 - 09:02 #27
Helgec smid lige et svar til point