Avatar billede polle8 Nybegynder
12. maj 2010 - 14:19 Der er 4 kommentarer

MENU i IE8 mangler mouseover billed .png

Hej Eksperter

Jeg har lavet en menu som ikke vises rigtigt i IE8 men i crome er der ingen problemer. Det er muligvis min IE der fejler noget men ville lige høre om andre har samme problem med menuen.

Problemet er at jeg i IE kun ser hvis tekst uden den røde kasse omkring. Det bliver bare ikke rigtig så pænt når jeg laver billed filerne om til .JPG

er der nogen som har en forklaring på problemet og har i samme problem
Avatar billede polle8 Nybegynder
12. maj 2010 - 14:20 #1
UPS glemte vist lige hjemmesidens adresse :)

www.sovgodtisydafrika.dk
Avatar billede zips Juniormester
12. maj 2010 - 14:55 #2
Det er nok mere dit png som laver den forskel som man kan se, det virker fint i alt andet end IE 7 & 8 hvor den bliver alt for lys, så man ikke kan se den hvide tekst.

Måske har det noget at gøre med dette
http://www.spencersundell.com/blog/2006/11/29/png_color_gamma_issues_in_ie7_and_a_workaround/
Avatar billede polle8 Nybegynder
12. maj 2010 - 18:22 #3
Hej Zips
han skriver .....

Thankfully, SitePoint's newsletter refers us to a handy utility called TweakPNG that is free and open-source…though Windows-only (sorry). As SitePoint explains, "Simply drag a PNG to the program window and delete the ‘gAMA' chunk from the list before saving the file. While you're at it, you might as well delete the ‘tEXt' chunk as well, to save a few extra bytes of file size by removing Adobe's stamp on the file."

men jeg har ingen gAMA linie i filen så det hjælper nok ikke
Avatar billede polle8 Nybegynder
18. maj 2010 - 21:11 #4
er der nogen som kan hjælp mig her ????