Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 13:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NAS info til en der er helt uvidende om NAS

Jeg har købr en lille Acer startionær, hvor der kun er plads til 1.HDD. Jeg plejer at køre med to, hvor to er backup. Og selvfølgelig skal jeg have backup.
Men jeg gider ikke det der med kabler og strømforsyning, der hvor jeg har min computer.
Derfor tænker jeg på NAS. D.v.s. mine tanker er så få og små, for jeg mangler nogle info at tænke på.
Kan jeg bare købe en NAS server (hvilken som helst?) og forbinde den til min router? Hvordan kommer jeg i kontakt med den fra windows? Eller er det bare en dårlig ide at lave backup på den måde?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 13:58 #1
Ps. Er der HDD i en NAS, eller kan jeg bare sætte min Sata HDD i ?.
Avatar billede polle8 Nybegynder
12. maj 2010 - 14:34 #2
Hey

jeg har selv kørt med min NAS fra synology i ca 3 år nu og den er bare alle pengene værd

De fetures som jeg bruger mest er .

et lille download program som ligger på min bærbar, jeg tager linket på siden som fører til den fil jeg vil downloade og slipper den over programikonet som ligger fremme oppe i hjørnet heletiden. Så starter den med at downloade direkte ned på min nas og jeg kan bare slukke min pc hvis jeg ikke gider vente på den henter resten. så understøtter den også Torrent download.

Der medfølger backup program som jeg lærte at kende på 5 min. Super nemt.

Jeg kan lave en hejmmeside og se den fra internette såvel som hjemmefra.

Jeg kan via ftp se alle filer på NAS fra mit arbejde.

Jeg har valgt en NAs uden HDD for jeg havde en i forvejen. Så hvis du ligger inde med en så kan du jo bare bruge den.

Min nas har 3 usb porte som kan bruges til at dele printere men jeg bruger den i fronten til at lave kopi af min usb pen. Der sidder en knap på fronten som vi dine oplysninger i management programmet ligger en ny copi eller overskriver game filer.

Håber du kan bruge det.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 14:42 #3
Tak for dit svar. Jeg vil nærlæse det. USB porten, kan jeg bare sætte min almindelig HPP printer til der, og så printe ud fra computere? eller skal der være netværkskort i printeren?
Avatar billede polle8 Nybegynder
12. maj 2010 - 16:59 #4
ja hvis nas du vælger understøtter din printer
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
13. maj 2010 - 00:31 #5
OK. Hvis der ikke kommer flere indlæg, lukker jeg i morgen:)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
13. maj 2010 - 00:42 #6
Nu kører du jo selv Synology, men hvad mener du om denne fætter?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/NGREADYNAS/netgear-harddisk-kabinet#
Avatar billede polle8 Nybegynder
14. maj 2010 - 23:41 #7
Hey Chauve

den ser meget fin ud men kender ikke til netgears software. men det som jeg kan se så er det en meget fin fætter med mulighed for 2 diske. Så du altid har sikret dine data.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
15. maj 2010 - 00:18 #8
Tak for din kommenter. Det gik desværre af helvede til. Installerede helt efter forskrifterne, men når den åbnede gik net siden i loop, og efter mange loop hvor siden bare henviste til sig sel, gik den ned. Jeg har et Image af mit C-drev, som jeg installerede flere gange for at begynde på en frisk, men med samme resultatat.
Det var bestemt ikke det jeg havde tænkt mig. Min tålmodighed slap op. Tog HDD ud og smed resten af lortet ud. Færdig med NAS!