Avatar billede swat Nybegynder
11. maj 2010 - 18:01 Der er 4 kommentarer

Dell PP01s

Hej

Jeg har en ældre Dell bærbar som er gået død i Windows 2000 :-)

Da denne model er uden dvd drev og ikke kan boot på extrent drev via USB er jeg lidt lost ?

Hvordan få jeg indlæst et styresystem igen ?

Kan jeg pille hardisken ud og lægge en "installation" over på den ?

Mvh Dennis
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2010 - 18:37 #1
Problemet med at ligge en installation over er at det kommer fra en anden pc med en anden hardware.
Men du kunne jo forsøge at gøre det, og samtidigt lave en mappe med de drivere der skal bruges til din bærbar, på harddisken.
Filerne skal være klar til installation i mappen.
Når du har sat disken tilbage, starter du op i fejlsikret tilstand, og installerer driverne. Start med driver til chipsæt, herefter grafik, lyd, lan og hvad der ellers er.
Må indrømme dette er et forsøg, men hvad har du at tabe. Ingenting vel.
Avatar billede swat Nybegynder
11. maj 2010 - 18:49 #2
Findes der ikke en version der kan køre fra hardisken når man har sat den i ? sådan så den booter op med en installation ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2010 - 18:55 #3
Det tror jeg ikke umiddelbart. De computere man køber med en gendannelsespartition på harddisk, er jo et Image af en fuld installation incl alle drivere installeret. Men det kunne være fint at høre om det findes.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:40 #4
Hvad endte denne med?