Avatar billede grantra Nybegynder
10. maj 2010 - 12:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny bærbar computer.

Hej Eksperter!

Jeg har fået til opgave at finde en ny computer til min søster. Da jeg ikke er så skarp ud i at gennemskue specs på maskinerne kunne jeg godt tænke mig at få lidt inputs til hvad der skal kigges efter.

Min søsters krav til computeren er som følger ..

< 2 kg
Pris < 7.000
Godt tastatur
Rigeligt plads
Køreklar ved levering
Skal kunne holde i 3+ år

Computeren skal primært bruges til studiebrug samt lidt internet surfing. Hun skal studere ved universitetet så Statistik programmer er nok det vildeste den skal kunne trække. Derudover skal den gerne kunne trække det styresystem den bliver leveret med uden alt for meget brok.

Jeg ligger selv inde med mm-vision NB568 og er rigtig godt tilfreds med maskinen so far .. Derfor faldt jeg over den maskine http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=70007&gruppe=PCnotevision også fra mm-vision som lige umiddelbart opfylder de krav hun har opsat. Er dog meget i tvivl om computeren vil kunne køre win7 tilfredsstillende?

Lidt i samme kategori har jeg kigget på http://www.midtdata.dk/hardware_1000141801_Lenovo-S12-ION---12-1----Win-7-Home-Prem---Sort.html minusset ved den er at hun er usikker på om den måske er for lille og at det ville blive irriterende i længden?

Hvis i har andre forslag er i mere end velkomne til at byde ind, men vil gerne høre hvad i syntes om de opstillede alternativer.

Venlig Hilsen
Grantra!

/Wall of text out ..
Avatar billede stigolar Nybegynder
10. maj 2010 - 12:53 #1
Jeg vil anbefale at du først og fremmest kigger på batteritiden, når den skal bruges til studiebrug.
Se på nogle af de nye maskiner fra Acer og Samsung.
F.eks. LX.TTP03.221 eller NP-X420-JA04SE fra hhv. Acer og Samsung de kan begge holde strøm over 6 timer. og koster ca 6.500 f.eks. fra www.titandata.dk
Avatar billede grantra Nybegynder
10. maj 2010 - 17:29 #2
Ja batteritiden er selvfølgelig også vigtigt, men om det er 5-6 timer den kan holde er min søster ligeglad med og MM-vision reklamerer med at deres computer kan holde i 5 timer.

Er der ikke nogen der har erfaring med en af de to computere jeg har linket til .. ?

Det der Titandata ser mig da også en kende dodgy ud? intet e-mærke og en generelt sjusket hjemmeside ..