Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 11:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke finde HDD

Dette handler om en bærbar, Lenovo (IBM) Thinkpad:
Efter at have slettet alt med Killdisk har jeg kørt fdisk, oprettet 1 primær dospartition (Fat32) samt formateret C-drevet med kommando format c: . Endvidere tjekket ved at oprette vilkårligt bibliotek samt fil, som ses, når jeg skriver kommando dir.
Alligevel kan XP installations-CD ikke finde HDD ... Har prøvet med flere forskellige installations-CD'er. (Legale xp-versioner med originale koder).
Kan der ligge en spærring i Bios? Har kigget mig omkring og deaktiveret alt som handler om security, fingeraflæsning, password.
Er der nogen, som har et bud på dette?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. maj 2010 - 12:03 #1
Er det en SATA HDD?
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 12:15 #2
Ja, det ser det ud til
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 12:17 #3
09. maj 2010 - 12:19 #4
Der findes mange forskellige ...bærbar, Lenovo (IBM) Thinkpad... ?

---

Når/hvis du vender tilbage skal jeg/vi nok fortælle fidusen *S*

Men det er jo ikke så tit at du 'pænt' vender tilbage ifølge dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mett (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. maj 2010 - 12:30 #5
karise_larry det er skam godt AT DU har tjeck på det
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 12:40 #6
Hej helgec.
Mange tak for henvisningen. En meget pædagogisk forklaring, som jeg glæder mig til at følge ... når jeg får tid.

En lille detalje, som måske kunne tilføjes (af hensyn til det lidt mindre erfarne pc-legebarn): Alle indledende manøvrer foretages på en fungerende pc /et c-drev med windows ... eller noget i den stil ... ?

Du har i hvert fald fortjent point .. hvis du lige sender som svar :O)
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 12:49 #7
Til karise_larry

Tjah - jeg har ikke altid tjek på proceduren her - og nogle spørgsmål kommer til at hænge hm... men jeg har faktisk lige for ½ time siden tilbudt point for min sidste tråd :O)
09. maj 2010 - 12:59 #8
BIOS - Config - Serial ATA (SATA) - (Skift MODE her og se hvad der sker...)

PS: Du behøver ikke alt dette gammeldags med manuelt KILLDISK, FDisk, Format C:, ...

http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Husk at få 100% styr på
* Driversoftware til din Hardware
* WindowsUpdate incl ServicePack(s)
* Seriøst sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* osv osv osv ...
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 13:15 #9
Jeg samler ikke point så dem kan du gi til "Kirkens korshær" der er s`mæn også en guide til XP-install på http://www.helgec.dk/xp-install.html men du skal jo først ha fundet disken
Avatar billede mett Nybegynder
09. maj 2010 - 16:40 #10
Tak til karise_larry! Har skiftet mode i config til compability! Det virker. Send som svar og du får sporenstregs point.
Tak også til helgec for henvisninger.
:O)
09. maj 2010 - 16:51 #11
Ping...
(Det var hermed et [svar]...)

Held Og Lykke med projektet *S* ...