Avatar billede jv10 Nybegynder
07. maj 2010 - 23:45 Der er 6 kommentarer

Grafik problemer

Har pludselig fået grafik problemer.

F.eks.:
Når jeg lukker et browser vindue eller min Outlook, forsvinder nogle af eller alle ikoner på Skrivebordet i 3-4 sekunder. Der er ofte også forsinkelser i grafikken.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 07:25 #1
Er det kommet i forbindelse med nogle opdateringer til Windows?

Du kunne prøve at systemgendanne til før problemet opstod.

Du kunne prøve at kontrollere disken for fejl med chkdsk.

http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Dette link henvise til Vista, men Xp fungerer på samme måde, du skal bare gå i denne computer, i stedet for "computer".
Avatar billede jv10 Nybegynder
09. maj 2010 - 00:19 #2
Hej.

Tak for svaret.
Det ser ud til problemet er gået i sig selv. I hvert fald lige nu. Lader lige stå et par dage.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 10:29 #3
Er pc stadig normalt kørende?
Avatar billede jv10 Nybegynder
17. maj 2010 - 22:46 #4
Sorry, havde midlertidig glemt dette.

Ikke helt.
Har ikke længere det problem jeg nævner i spørgsmålet. Men der _e r_ i mange situationer forsinkelser i grafikken. Ikke noget der hindre brug af computeren eller genere _voldsomt_, men er alligevel irriterende/ikke tilfredsstillende (især da pc'en kun er ½ år gammel).

Kender godt chkdsk. Det hjalp ikke. Heller ikke systemgendannelse.

Har desuden kørt en fuld diagnostic (en mulighed der er i alle Dell maskiner og som chekker alt hardware) uden held.

Har endelig efter anbefaling rengjort maskinen indvendig, i tilfælde af at problemet skyldtes varme. Men har heller ikke hjulpet. Regnede jeg egentlig heller ikke med. Er begrænset hvor beskidt en computer kan blive på seks måneder ...

Tror jeg indtil videre opgiver at finde årsagen og lever med det.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2010 - 17:19 #5
Hvis det er en fejl i Explorer kan det måske rette sig, når der kommer en opdatering til den. Er set før.
Og du oplever ikke fejlen ved brug af andre programmer?
Pc er fuldt opdateret med servicepack 3?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:31 #6
Hvad endte denne med?