Avatar billede Vedbue Nybegynder
07. maj 2010 - 20:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Win 7: "Der er ikke installeret en Lydoutputenhed"

Jeg har lige fået win7 på en ældre maskine med en ny harddisk. Det kører uden problemer med undtagelse af lyden. Fra en anden maskine havde jeg et SB VX 5.1 kort, som jeg satte i og installerede software fra den medfølgende CD/DVD. Jeg mener at det var her at problemerne startede. jeg kunne ikke får driverne væk og erstattet med noget der virkede. Jeg har nu fjernet indstikskortet og gået tilbage til onboard kortet. Det kan jeg nu heller ikke få til at virke. Det drejer sig om en driver VIA AC´97 audio kontroller. Bundkortet er et Asrock 775V88 chipset VIA pt880 med 3 gb ram og P4 2,8. W7 bliver ved med at sige at driveren har problemer og jeg skal installerer igen, hvilket jeg har gjort mange gange uden held.

Nogen der har gode ide´r. Jeg mangler min musik !!!

MVH
VEDBUE
Avatar billede klaudi Ekspert
07. maj 2010 - 22:18 #1
07. maj 2010 - 22:34 #2
http://www.filehippo.com/download_realtek_ac97/ ->
•RtlRack for Win98/Me/2000/XP•

Og du bruger jo WIN7; så den tror jeg ikke vil virke !!!

Jeg har oplevet flere (gamle) PC'er som teoretisk set bør kunne rulle WIN7; men der mangler 'bare' korrekte WIN7 driversoftware til én eller flere Hardwareenheder...
Avatar billede Vedbue Nybegynder
08. maj 2010 - 00:00 #4
Tak for diverse svar

Har prøvet med realtek... svar fra Win 7:

"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)"

Jeg har afinstalleret / installeret flere gange uden held.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 07:12 #5
Tilføjelse til #2. Enig med Karise_Larry.

Ja det har vi set mange gange her på ksperten det sidste halve år.
Og i langt de fleste tilfælde er det lyden der er problemet. Enkelte har også problemer med lan.
Har dog læst på et tidspunkt, at man kan tilføje hardware manuelt, og "pege" på den driver der skulle virke, og få det til at funke på denne måde.  Om det er det samme her, kan jeg selvfølgelig ikke vide.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 07:12 #6
Eksperten=ksperten
Avatar billede klaudi Ekspert
08. maj 2010 - 07:26 #7
Har du afinstalleret tidligere driver, prøv evt os at fjerne lydkortet fra Enhedshåndtering

Klik:
Start >
Højreklik på Computer >
Egenskaber >
øverst til venstre står der Enhedshåndtering >
klik på den, find dit lydkort,
højreklik og vælg fjern,
genstart,
så skulle pc gerne finde ny hardware og installerer driver igen

Husk at når du forsøger med install af driver at køre som administrator, højreklik på setup filen og vælg kør som Administrator....
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 07:40 #8
hvis du er heldig kan du lade drivermax finde den til dig men husk det må betragtes som en prøve.
drivere win 7 ikke kan finde er jo et problem du kunne have undgået ved at teste med microsofts advisoer

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

du skal lade dig registrere og du har ret til at hente 2 drivere om dagen - se under screenshot hvordan du gør.

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

som skrevet er det ikke altid man skal køre setup på en driver - af og til skal man ved den maglende driver i enhedshåndtering bare lade den søge på driveren og så er den der.

m.v.h
Avatar billede Vedbue Nybegynder
08. maj 2010 - 10:27 #9
Tak for alle kommentarerne.

Der er stadig problemer. Hvad vil være bedst fortsætte med SB kortet i eller fortsætte med onboard kortet ?

Jeg har slået AC97 fra i Bios og sat SB kortet i den nye computer. Den finder driveren til SB uden problemer, men

"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)"

Hvilket er nøjagtig den samme meddelelse som med AC97.

dvs driverne bliver fundet og forsøgt installeret både med SB og AC97, men noget gør at Win 7 ikke kan indlæse dem ???

Jeg har brugt penge på diverse driver hjemmesider. Har adgang til "driver fetch" og "Driver Whiz" - hvilket indtil nu ikke har betydet noget positivt.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 10:39 #10
det er mange år siden jeg begyndte at bruge onboard lyd
mit behov er ikke større end 5.1 souround selv om højtalersættet understøtter 8.1 - det er der også på bundkortet

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 10:52 #12
Link virker ikke:
http://download.cnet.com/Device-Doctor/3000-18513_4-10972218.html
Men det skulle dette gøre.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 16:46 #13
#12
programmet virker heller ikke som det skal - jeg prøvede det og det fortalte der var en driver der skulle opdateres og det passer faktisk heller ikke.

den intel driver den henviste skulle være årsagen var en ældre en end den den vill hente. desværre var siden blank den ville åbne
jeg beklager det duer ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 16:58 #14
Jeg beklager selvfølgelig også. Men hvad skal man gøre??
Man prøver jo det bedste man kan.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 17:47 #15
"14
selvfølgelig -det var bare for at give dig feedback på det.
på en anden pc virker det måske.

det bedste gratis program er stadig drivermax men det hjælper jo ikke noget hvis driveren ikke er lavet så prøv altid først de gratis.

et af de bedre købe programmer er det her

http://www.driver-soft.com/

vi holder ud selv om det af og til er op ad bakke

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:32 #16
Hvad endte denne med?
Avatar billede Vedbue Nybegynder
22. maj 2010 - 18:48 #17
Desværre ingen løsninger, der har hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2011 - 10:12 #18
har du så smidt den ud ?