Avatar billede petert Forsker
07. maj 2010 - 15:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Delt mappe på Mac Book 2,1 der kører Snow-Leopard + Windows

Hej er der nogle der ved hvordan man laver en mappe der både kan ses fra Snow-Leopard og Windows. Mappen indekholder PDF filer der laves i excel Win og skal kunne sendes fra mac mail program.

Mvh
Petert
Avatar billede petert Forsker
08. maj 2010 - 12:29 #1
Her er en lidt bedre forklaring.
Deling af mappe Mac / Win xp

--------------------------------------------------------------------------------
Hej alle
Jeg har en Model-id: MacBook2,1
Processornavn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighed: 2 GHz
som kører SNOW-Leopard. og win xp. via, vm ware fusion
Jeg har en mappe i win (med 2 undermapper) hvor der er nogle PDF filer i.

Mit problem er fra mit mail program i Mac vil jeg have mulighed for at vedhæfte nogle af disse PDF filer, og sende disse.
Hvordan gør jeg dette.?
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg gør disse mapper tilgængelige både fra mac og Win.
Er der nogle der har en ide til løsning vil jeg blive glad.

MVH
Petert
Avatar billede Vandreren Novice
08. maj 2010 - 19:47 #2
Du ønsker at oprette en såkaldt shared folder (delt mappe), tror jeg. Det demonstreres i denne video, ca. 2:03 inde:
http://vmwareelearning.blip.tv/file/1259375
Avatar billede petert Forsker
08. maj 2010 - 23:02 #3
Det er meget tæt på det jeg søger. Jeg har ikke prøvet endnu, men ved du om man også kan ændre eksisterende mapper med filer i, med denne vejledning.?
Mvh og tak for hjælpen.

Petert

Læg et svar så vi kan lukke dette.
Avatar billede Vandreren Novice
08. maj 2010 - 23:15 #4
Ja, det kan man godt.

Princippet er det samme, som når man deler mapper (med filer) på netværk med andre computere.

I stedet for at dele mapper ml to forskellige computere på et netværk, så deler man i dit tilfælde en mappe ml et værts-OS (Mac OS X) og et virtuelt gæste-OS (WinXP).

Man kan naturligvis også dele mere end en mappe, hvis man har lyst til det. :)
Avatar billede petert Forsker
09. maj 2010 - 10:40 #5
Tusind tak for hjælpen
MVH
Petert

Ps er du en hej til Mac?
Avatar billede Vandreren Novice
10. maj 2010 - 23:10 #6
PS. Nej, ikke voldsomt.

Jeg har selv haft en Mac og hjælper nogle gange et par venner med deres Macs, men jeg har mere styr på Windows. :)
Avatar billede petert Forsker
11. maj 2010 - 06:29 #7
Hej igen
Jeg er løbet ind i problemer med delt mappe.
Jeg har gjordt som på video,en.
Nederst i højre hjørne (på skrivebord mac os x)er en lille knap, ved at trykke på den kan jeg se navnet på den mappe jeg har delt. Men det er ligesom mappen ikke er aktiv(teksten er duse)
Jeg kan ikke trække en fil fra os x til win og omvendt.
Det er lige som der er noget der blokerer.
Spm. Skal jeg også i win vælge noget med delt mappe?
Eller hvad kan jeg prøve.?

MVH
Petert