Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
07. maj 2010 - 12:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DØD Acer Aspire 9302A... ???

Hej herinde..

Så har jeg lige et nyt spørgsmål....

Sidder med en bærebar Acer Aspire 9302, som er fuldstændig død, den lyser godt nok i tænd og sluk knappen ( Den får strøm ), men der sker intet.. ingen lyde, intet...

Hvordan år jeg den vækket igen ??

Mange tak
Kenneth
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2010 - 13:01 #1
det kan være selve tænd/sluk knappen, der ikke virker. Den skal nok en tur på værksted.
Avatar billede haverslev Novice
07. maj 2010 - 13:10 #2
Prøv lige at fjerne 220V og fjern batteriet
Når det er gjort, så trykker du start knappen ned nogle gange a ca. 5 sekundres varighed.
Saml det hele igen og se om den ikke starte nu :-)
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
07. maj 2010 - 13:33 #3
Nope...
Virker ikke, har haft bat ude, og tændt for den et par gange...
Jeg kan fint tænde og slukke com på tænd sluk kontakten.. men der sker intet ??
Kan det være rammene, bundkortet, eller HD som er smuttet
Avatar billede trekkies Juniormester
07. maj 2010 - 13:35 #4
Er lige med på en lytter, da jeg også sidder med en bærbar, som har det samme problem.
Avatar billede haverslev Novice
07. maj 2010 - 13:51 #5
Prøv at fjerne batteri igen og så kun sætte 220V til, samtidig med at du holder starknappen nede.

Men hvis ingen reaktion, så kan det ganske rigtigt være startknappen.

Men du kan jo prøve at fjerne rammen, hvis de er defekte vil dog stadig kunne starte op til min. bios billedet og give bip lyde fra sig.
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
07. maj 2010 - 14:06 #6
Ok
Har fjernet Bat, og startet op på 220 v, med start knappen nede samtidig....
Nu starter den op.. eller jeg kan høre blæseren køre og der er lys i en dal af knapperne...
Men der er stadig intet billede... og plæseren køre konstandt hurtigt..
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2010 - 15:04 #7
Prøv 5# uden ram monteret.
Lad den køre et stykke tid, uden ram og batteri.
saml herefter pc og prøv igen med ram og batteri.
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
07. maj 2010 - 16:47 #8
Er det F5 du mener eller ?

På forhånd tak
Kenneth
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2010 - 16:51 #9
Indlæg nr 5 nederst (haverslev)
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
07. maj 2010 - 17:04 #10
Nå ok Tak... Ja det med Rammene...

Ja det har jeg prøvet, Fjernet Bat og ram, men stadig intet..
blæseren køre heller ikke mere

Genstarter maskinen samlet, der sker..... Inet, kun lys i tænd og sluk knappen samt i lader tilsluttet lampen..

Hmmm... kian det være bundkortet ?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2010 - 18:29 #11
Ja det kan det sagtens. Min søn har en Acer bærbar 7520 tror jeg den hedder. Fik bundkortfejl, der betød at pc startede op i 4 sekunder, hvorefter den genstartede. Dette kørte i loop til man fjernede al strøm fra pc. Prøvede at finde ud af hvordan man kunne resette bios, men bios batteri var loddet på så det opgav jeg.Fik den lavet på Acer værksted. Den var på tidspunktet 22 måneder gammel, og den blev lavet på reklamations retten.
Har du kontrolleret at harddisken snurrer?
Du kan teste den ved at tage harddisk ud og tilslutte den en sata/ide converter, for at se om den virker. Kan fås for et par hundrede kroner. God når man skal tage backup af harddiske, hvor resten ikke virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 10:34 #12
Hvad endte denne med?
Har du kontrolleret at harddisk er ok?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:34 #13
Hvad endte denne med?
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
16. september 2011 - 16:09 #14
Jeg lukker spørgsmålet, intet virker den er død... må have en ny.. jeg vælger at skænke 220661 mine P... og takke alle for hjælpen... smid et svar 220661
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
16. september 2011 - 16:10 #15
her
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2011 - 16:59 #16
svar