Avatar billede EXstorm Praktikant
05. maj 2010 - 21:25 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

buydomains.dk og servage.net

Hej

Jeg har i sin tid registreret et donæne hos buydomains. Herefter angav jeg hos dkhostmaster servage navneservere.

Mit spørgsmål lyder. Hvis buydomains lukker hvilket de højst sandsynligt gør skal jegså foretage mig noget med mit domæne, eller er alt i orden når navneservere er angivet hos dkhostmaster? I mit servage domain panel står der at domænet er third party registrant.
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2010 - 21:39 #1
Hvis du har ændret (redelegeret) dk domænet hen til de nye nameservere hos servage, så vil der ikke ske noget når buydomains lukker for dit webhotel medmindre du ikke har fjernet alle dine info hos dem, altså data.
Avatar billede EXstorm Praktikant
05. maj 2010 - 21:49 #2
hvilket info og data kan der være tale om og hvordan finder jeg ud af det? og hvad er forskellen på om et domæne er Third Party Registry eller registry hos servage.net?
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2010 - 21:57 #3
Kender ikke lige forskellen, men det kan du sikkert slå op?

Det er webdata, altså din hjemmeside, har den ligget et andet sted inden så skal de data jo flyttes med, hentes ned med ftp og uploades det nye sted..
Avatar billede EXstorm Praktikant
05. maj 2010 - 22:04 #4
Ifølge servage.net er jeg nødt til at finde en anden registrant eller evt bruge servage.net som registrant. Det er dog lidt dyrt. Jeg havde ellers tænkt på dnsmadeeasy.com men de tilbyder ikke at flytte registreringen af domænet
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2010 - 22:34 #5
Hvad er det for et domain?
Avatar billede EXstorm Praktikant
05. maj 2010 - 23:04 #6
Jeg har ikke lige lyst til at skrive det her, men jeg kan se på dkhostmaster at jeg står som registrant, betaler og fuldmægtig. Ændrer det noget ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2010 - 23:13 #7
Hmm.. Hvorfor ikke bare lave en redelegering hen til ns1.servage.net ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2010 - 23:16 #8
Avatar billede EXstorm Praktikant
05. maj 2010 - 23:20 #9
Hos dkhostmaster står Navneserver: til at være ns1.servage.net pt.
Jeg er stadig lidt i tvivl om jeg behøver foretage mig noget hvis buydomains går ned...
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2010 - 23:28 #10
Altså enten bruger du servage.net ellers bruger du buydomains, det er jo ikke sådan at hvis det ene webhotel går ned så swipper den hen til det andet.

Så har du sat den til ns1.servage.net så bruger du sikkert servage.net også kan du rolig lukke det andet ned
Avatar billede EXstorm Praktikant
05. maj 2010 - 23:42 #11
Men nederst i https://www.servage.net/wiki/Add_domain under "Using third party name servers"

Står der at jeg enten kan bruge third party nameservers  eller flytte til servage.net hvilket jeg så ikke vil pga. pris.

"you must create the appropriate DNS records in the third-party name servers yourself"

jeg er stadig forvirret sorry
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. maj 2010 - 23:53 #12
Så brug gratisdns.dk som er tredjepart navneservere
Avatar billede dunkeren Nybegynder
07. maj 2010 - 07:45 #13
Hvorfor du valgte dem i starten er jo så en gåde :

http://www.trustpilot.dk/review/www.servage.dk

Jeg mener du er tidligere buydomains.dk kunde og lytter ikke til de erfaringer der er med andre udbydere :

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=search&gid=368838692947#!/group.php?v=info&ref=search&gid=368838692947

Så havde du fået al den hjælp du havde brug for og jeg kan 100 % garantere dig, at du ikke havde siddet i den situation du sidder i nu.

Lad dog dem, som har forstand på dette her hjælpe dig og betal den smule det koster, så kører din hjemmeside uden problemer og du vil samtidig have noget som er stabilt.

Bevares det koster nogle få kroner ekstra, men at købe webhotel er altså ikke det samme som at handle i Netto, der er forskel på udbyderne og prisen.
Avatar billede leif Seniormester
08. maj 2010 - 18:42 #14
Hvis det er et .DK så har du en aftale med DK-Hostmaster og hvis du der står som Registrant, Fuldmægtig og betaler, så ændrer du Navneserverne til de navneservere du vil, men betaler stadig til DK-Hostmaster. Hvis det firma hvor du har valgt navneservere, så er det blot en tur ind på DK-Hostmaster og ændre navneserverne til de nye.

Er det et .COM/.NET/.ORG osv. så kunne det være en idé at flytte det fx. til GratisDNS og vælge at have dem som Registrant, der kan du også vælge at ændre navneservere til lige netop dem du vil, hvis du altså ikke vil bruge de 5 som du har tilrådighed.
Avatar billede dunkeren Nybegynder
11. maj 2010 - 18:38 #15
Leif...

Nu flytter man ikke bare et .com domæne fra buydomains.dk LLC.
Søg lidt på nettet og du vil vide hvorfor.
Avatar billede leif Seniormester
11. maj 2010 - 19:10 #16
Det ved jeg godt, men stadig der er forskel på hvor bundet man er til sin udbyder afhængig af top-level domænet.

Hvis det er et .DK domæne så kan ens udbyder gå ned uden de store problemer andet end at man så mangler sin web og mail, men er det et .COM så er man tæt bundet sammen med sin udbyder.

Som jeg skrev at hvis det er et .DK så kan man selv logge ind på DK-Hostmaster og ændre sine DNS servere uden problemer, så derfor i spørgers tilfælde hvor det lyder til at være et .DK domæne så skal han ikke være nervøs for at miste domænet, så længe han holder sine kontaktoplysninger opdateret hos DK-Hostmaster.
Avatar billede dunkeren Nybegynder
12. maj 2010 - 20:53 #17
Jeg synes jo nok, at det er et problem at man mangler web og mail. Hvad skal man ellers bruge domænet til ?
Angående .com domæner, så er dette jo ikke korrekt.
Jeg forudsætter at tingene er iorden ligesom ved .dk domænet, så kan det også flyttes, det tager lidt længere tid og der er nogle formelle ting, der skal overholdes, men det kan flyttes.
Og nej man er IKKE bundet af sin udbyder når man har et .com domæne, de er som regel bare resellere og det er registraren der varetager flytningen på vegne af tld.
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2010 - 21:05 #18
.DK -> Hvis din Udbyder (Der du har din DNS) lukker så tager det max 24 timer at ændre din DNS via DK-Hostmaster da du selv har login til at gøre dette.

.COM -> Ja, din udbyder er ofte bare reseller, men du har oftes ikke selv mulighed for at ændre din DNS hvis pågældende går ned da der oftes er sat Admin-C, Tech-C og Billing-C til at være din udbyder. Dvs. er de væk fra overfladen så er det lidt mere bøvlet at få ændret sin DNS.

Så, ja, du nej, du er som du selv siger ikke bundet, men du er mere bundet end ved et .DK

Dette er ting som kan diskuteres i al evighed om hvor bundet man er, men en ting er sikkert efter min mening, at med et .COM er det en del vigtigere at vælge en ordentlig udbyder end ved et .DK
Avatar billede dunkeren Nybegynder
15. maj 2010 - 03:13 #19
Leif :

.com - Jov man skriver til ICANN og indenfor ca. 5 dage er denne på plads.
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2010 - 10:10 #20
dunkeren ->

.COM = 5 dage
.DK = 1 dag
Avatar billede dunkeren Nybegynder
21. juni 2010 - 13:43 #21
Ikke korrekt, hvis det er buyodmains.dk kunder....
2 uger, da buydomains ikke svarer på noget og sagen skal over icann først