Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
05. maj 2010 - 07:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af all-in-one printer (der er billig i indkøb OG drift)

Hej

Min trofaste HP 1350 printer har valgt at stå af allerede efter kun ca. otte år... ;)

Jeg har kigget Føtex' og Bilkas reklamer igennem efter en ny HP, og selvom de er nok så billige i indkøb, så ser det ud til at blive en ret dyr fornøjelse i forbindelse med køb af nye patroner.

Jeg går pt. på Universitetet og har det næste 1-2 år ikke ret meget brug for en printer... Måske fem sider pr. måned eller noget (max!), men det er jo rart at have en multifunktionsprinter.

Er det ikke korrekt opfattet at man skal printe en del før man bør købe en farve laserprinter? Og de kan vel ikke fås som "all-in-one"?

Men hvad vil I foreslå?

Jeg har lavet denne oversigt:
http://peecee.dk/uploads/052010/printer.jpg

Pt. står valget mellem Brother DCP 375CW eller Canon PIXMA MP550 http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=597065;642250
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP550/index.asp
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31130/s_product/DCP375CWZW1

Canon:
Lidt billigere i både indkøb og patroner
Lavere strømforbrug

Brother:
Flottere (helt sort)
Trådløs netværk (som jeg umiddelbart ikke har det store at bruge til - men det lyder godt! :p)

De er hhv. 365 og 368 mm dybe - bordet er kun 290 mm dybt
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2010 - 08:51 #1
Hvis man koger dit skriv ned, spørger du om du skal vælge Canon eller Brother.... - men har iøvrigt ikke plads til dem??? :-D

Generelt får du, hvad du betaler for. De printere du ser i supermarkederne, er gårdagens modeller, og er typisk det laveste af markedet.
Det kan være fint nok - men med en anden tommelfingerregel - at billige printere er dyre i drift, og dyre printere er billig(ere) i drift, kan du regne ud at du skal kigge en anden retning for at finde dem, der er billige i drift.

Når det så er sagt, har du med dit printforbrug IKKE behov for at købe andet end en billig printer. På 1-2 år når du ikke at køre den tør for blæk, så du kan købe mange (dyre) blækpatroner, før du ville have sparet på en dyrere printer.

Brother og Canon kører (vist) begge med separate blækpatroner, og skulle jeg vælge mellem de to, vil jeg altid vælge Canon... - som rent kvalitets og supportmæssigt scorer et trin højere end Brother. Omvendt kender jeg mange der er meget glade for deres Brother printere, så i bund og grund tror jeg du skal vælge ud fra de funktioner du ønsker, og ikke efter mærke.

Så den specifikke anbefaling: Canon. Men hvad vil du med den, når du ikke har plads?
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
05. maj 2010 - 09:01 #2
Heh, ja'e - eller hvis der nu sad nogle kloger hoveder derude der kendte til en anden HP model der kører med samme type patroner (igen - fattig studerende uden de store behov egentlig -  men dog et behov). (hhv. HP nr.56 og nr.57).

Måske ikke så meget det at den løber tør - men mener det at blækket størkner? Men ok, det er selv bare at gøre det til en rutine at printe en side hvor alle farver blir brugt en gang hver 14. dage eller noget i den dur.

Mht. størrelsen, så er problemet ikke større end jeg kan hive det lille bord lidt ud fra væggen?! :)
Det var selvfølgelig mest optimalt at finde en der var lige så kompakt som den gamle HP... :(
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
07. maj 2010 - 07:07 #3
Ikke andre der har bud? :)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
12. maj 2010 - 13:58 #4
Endte med en Brother DCP 375CW
Avatar billede e-eksperten Nybegynder
24. maj 2010 - 10:50 #5
De små brother eller epson fra elgiganten og hvis du kan finde en printer som bruger blækpatronerne LC980 el. LC1100 til Brother - Eller T0711, T0712, T0713, T0714 til epson, så har www.inkpro.dk dem  til 39,- og 29,- pr. stk. Uanset hvad, så køb altid din printer ud fra de løbende omkostninger i form af printerpatroner.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
24. maj 2010 - 19:44 #6
Ok - som skrevet, så endte det med jeg købte en Brother DCP 375CW
Avatar billede madslund123 Nybegynder
22. oktober 2010 - 20:06 #7
Hej b-stenskrog,
Har selv en brother fra 2009, som fungerer upåklageligt. Til en anden gang vil jeg anbefale dig (og andre) at købe den via amerikanske webshops. De kan mange gange tilbyde dig kvalitets printere til en langt billigere pris end DK.

Der er tilmed et dansk firma www.shopusa.com som kan hjælpe dig med alt fragt, told og moms. De giver dig tilmed en personlig addresse i Virginia som du kan få shippet din vare til, dernæst skal du blot registrere din vare hos dem så ordner de resten for dig.

Købte min Brother hos dem og har desuden også lige fået iPaden via ShopUSA, begge gange har fungeret upåklageligt og jeg sparede ca 40% på printer samt 33% på min iPad, selv efter fragt, moms og told via www.shopusa.com.

Bare en tanke....

God weekend.
Avatar billede anneskovbo Nybegynder
15. november 2010 - 19:13 #8
Jeg har også brugt shopusa.com med stor success..... virkelig en cool hjemmeside, hvor der er rigtig mange penge at spare, især på elektronik + større mængder af tøj!

Kan helt klart anbefale hjemmesiden.

-Anne