Avatar billede hekro Nybegynder
05. maj 2010 - 01:00 Der er 3 kommentarer

PHP mail() i uønsket mail i Outlook 2007

I en applikation sender jeg 3 typer mails via PHP mail(). Jeg bruger samme header på alle 3 (borset fra subject, som vist nedenfor), men de 2 typer ryger i uønsket mail i Outlook.  Jeg kører med Lav i beskyttelsesniveau.
Jeg har prøvet at ændre i headerne, men resultatet er hver gang det samme: Mail 1 - ingen problemer, mail 2 og 3 direkte i uønsket mail. Spamassassin lader alle 3 passere uden problemer.

Nogen forslag til hvorfor de 2 sidste ryger i uønsket mail?

Mail 1 - ryger ikke i uønsket mail:
Subject: Grønt Flag tilmelding
Tak for din registrering. For at acceptere din tilmelding af Min skole for skoleåret 2010/11 skal du klikke på nedenstående link.
http://xxxxxx.dk/xxxxxx.php?action=activate&key=ee27bb619e722f101e68f77e15937d1c
Efter aktivering kan du logge ind på din side med nedenstående brugernavn og adgangskode:
Brugernavn: xxxxxx og adgangskode: xxxxxx

Mail 2 - ryger i uønsket mail:
Subject: Din kode til Grønt Flag
Hej Henrik.
Som ønsket fremsendes hermed brugernavn og adgangskode:
Brugernavn: xxxxxx og adgangskode: xxxxxx

Mail 3 - ryger i uønsket mail:
Subject: Ny skole tilmeldt
Ny skole er tilmeldt Grønt Flag:
Navn: Min skole
Adresse: Test Vej 34
Postnr: 1234 By
EAN:
Antal elever: 50
Avatar billede showsource Seniormester
05. maj 2010 - 02:02 #1
Tror nu ikke du får meget hjælp fra "outlook" folket :O)
Har du prøvet at sende mail 1 som den sidste ?

Og jeg vil da gerne anbefale brugen af phpmailer i stedet.

http://phpmailer.sourceforge.net
Avatar billede hekro Nybegynder
05. maj 2010 - 02:17 #2
Kan være du har ret. Outlooks mailfilter virker lidt uigennemskueligt {:-(

De tre mails sendes ikke nødvendigvis i den rækkefølge, men ja jeg har haft byttet rundt uden det ændrede noget.

Har ikke lige haft tid til at kigge på phpmailer, hvad skulle fordelen være? Har mest set den anbefalet hvis der er problemer med headerne.
Avatar billede showsource Seniormester
05. maj 2010 - 07:40 #3
Ja, ok, man kan vel sætte det i outlook helt efter ens eget ønske ?

Men typisk, når man med php vil sende en mail, og den den ryger i spam, er det ofte p.g.a. header problemer.