Avatar billede anders_cp Nybegynder
04. maj 2010 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fileupload i upload-panel

Hej
Jeg jeg har problemer med at uploade filer, når FileUpload ligger inde i en UpdatePanel. Her er uddrag fra koden:

<div style="padding-left: 30px;">
<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server" UpdateMode="Conditional">
<ContentTemplate>
      <asp:Label runat="server" ID="LabelSB"></asp:Label>
      <div class="ContentAction" style="margin-top: 10px; width: 550px; height: 530px;">
        <table width="519px" border="0">
.

<!-- PanelEdit -->
<asp:Panel runat="server" ID="PanelEdit">

<!--  heri kommer panelAddFile, som ikke virker -->

<asp:Panel runat="server" Visible="false" ID="PanelAddFile">
                                        <tr>
                                            <td colspan="3">
                                                <div style="margin-top: 20px;">
                                                    <asp:GridView BorderWidth="1px" AutoGenerateColumns="false" AllowSorting="false"
                                                    Width="400px" ID="GridViewAddFiles" runat="server">
                                                        <HeaderStyle CssClass="DataGridHeader" />
                                                        <Columns>
                                                            <asp:BoundField DataField="SBfilename" HeaderText="Filnavn" />
                                                        </Columns>
                                                    </asp:GridView>
                                                </div>
                                            </td>
                                        </tr>
                                        <tr><td colspan="3">

                    <asp:Panel ID="PanelFiles" runat="server" GroupingText="Vælg de dokumenter du ønsker at tilføje" Width="490px">
                    <asp:UpdatePanel runat="server" ID=UpdatePanelFiles>
                    <ContentTemplate>
                    <div style="margin-top: 15px; margin-bottom: 15px;">
                        <p id="upload-area" style="margin-left:5px;">
                            <input id="File1" type="file" runat="server" style="width: 473px" />
                        </p>
                        <table>
                        <tr>
                        <td align="left">
                        <br />
                        <input id="AddFile" title="Maksimalt 4mb upload" type="button" value="Tilføj fil" onclick="addFileUploadBox()" />
                        </td>
                        <td align="left" valign="bottom" style="width: 550px;">
                    <asp:Label  Font-Italic="true" ID="LabelExpl" Visible="true"  runat="server" Text="Maksimalt 4mb upload"/>

                        </td>
                        </tr>
                        </table>
                    </div>

                    <asp:LinkButton CssClass="LinkButton" runat="server" Text="Reset" ID="LinkButtonPostback"></asp:LinkButton>
                    <br />

                    </ContentTemplate>
                  </asp:UpdatePanel>
                  </asp:Panel><!-- PanelFiles -->

                  </td></tr>
                  </asp:Panel>

<end panel edit >

Nogle idéer til hvordan jeg kan uploade filer indeni en upload-panel (javascript?) eller bliver jeg nødt til at lægge Fileupload udenfor en updatepanel?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
10. maj 2010 - 09:00 #1
Du kan IKKE uploade filer asynkront, derfor virker det ikke i updatepanel.
Hvis det skal se "asynkront" ud kan du lægge din box i en Iframe, og uploade via den, det er det folk gør alle steder hvor man ikke ser browseren blive opdateret
Avatar billede mjdigital Nybegynder
12. juni 2010 - 01:16 #2
Avatar billede anders_cp Nybegynder
13. juni 2010 - 11:32 #3
Spændende link ;)
Desværre bruger jeg visual studio 2005, så den smarte feature findes ikke. Men det er rart at vide.

Jeg forsøger mig med iframes, som xyz anbefale. Jeg har ikke helt forstået hvad der menes med "asynkront" upload af filer. Menes der de to processer med at vælge filer, og uploade filerne?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
23. juni 2010 - 13:45 #4
Jeg må hellere få afsluttet denne tråd.

XYZ har sådan set svaret på spørgsmålet; at det ikke kan lade sig gøre.

Men mjdigital har egentlig også svaret; at den kan lade sig gøre, men med en nyere VISUAL STUDIO.

Så jeg vil gerne give jer begge point.

Hvis en af jeg lægger et svar, kan jeg lave et nyt indlæg til den anden ;)
Avatar billede mjdigital Nybegynder
23. juni 2010 - 14:05 #5
Her er svar fra mig :-)