Avatar billede summer Mester
03. maj 2010 - 09:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formatere PC med Windows Vista - klar til windows 7

Sidder her med svigersønnens bærbare: HP Pavilion DV9500. Den er gået helt i fisk og han har ikke længere recovery disken til det præ-installerede Vista.
Nu har han besluttet sig for at få Windows 7 istedet. Jeg har bestilt install.dvd til ham.
Nu er mit spørgsmål: Er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg går i gang? Jeg regner med at formatere HHD'en, men der ligger jo en recovery partition til Vista på HHD'en. Kan jeg bare slette den også?
Jeg tænker selvfølgelig på, om jeg kommer til at slette noget, så der bliver problemer med at installere 7'eren - drivere, m.m.
På forhånd tak.
03. maj 2010 - 10:28 #1
... det er bare at smide skiven i 'dyret' om Boote op på den...
Næsten som her -> http://www.helgec.dk/vista-install.html

Bemærk -> http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2010 - 10:29 #2
hvis det er en opgraderingsversion, du har købt - så skal windows være indlæst når du opgraderer - ellers kan du ikke aktivere win7, og skal bare starte forfra med vista og derefter win7.
Er det ikke en opgradering, så formater bare hele disken.
Avatar billede summer Mester
03. maj 2010 - 10:52 #3
Det er en alm. OEM skive med fuld version jeg har købt.

karise_larry -->> Hvis nu upgrade-advisor fortæller det er OK med windows 7, så vil der ikke være et eller anden skræk scenarie med at den ikke vil starte med windows 7 (drivere m.m.)

Jeg skal lige have den startet op og på Nettet for at tjekke upgrade-advisor.
Avatar billede summer Mester
03. maj 2010 - 11:27 #4
OK jeg er først tilbage i aften. Foreløbig tak
Avatar billede summer Mester
04. maj 2010 - 13:44 #5
Den kan ikke køre med Windows !!  2½ år gammel. Har bestilt en recovery cd, så må han "nøjes" med Vista.
Avatar billede summer Mester
04. maj 2010 - 13:45 #6
>>Den kan ikke køre med Windows<< windows 7
08. maj 2010 - 21:39 #7
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede summer Mester
10. maj 2010 - 23:04 #8
Det var umuligt for mig at få hans pc igang uden Recovery dvd'er til Windows Vista.
Fik dem i lørdags og nu kører den endelig som den skal.
Avatar billede summer Mester
12. maj 2010 - 09:33 #9
Det var en sej omgang at installere de to Recovery DVD'er (pris 289kr.): 7-8 timer! Senere over 100 opdateringer og installation af diverse sikkerhedsprogrammer m.m.

Nu kører den godt igen og svigersønnen og vores datter er glade igen:-)
Avatar billede summer Mester
13. maj 2010 - 15:47 #10
Lukketid