Avatar billede Pancake Nybegynder
02. maj 2010 - 08:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er acer godt eller skidt, og hvilken computer?

Hej alle.

Jeg skal til at have mig en ny computer men jeg vil være sikker på at jeg køber den rigtige.
Er acer godt, eller er det noget lort?
Hvis den er dårlig; Hvilken computer er ellers god?

Jeg har fundet en computer som jeg meget gerne vil have:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/AS4810TZG/acer-aspire

Og et lidt bedre billede:
{img]http://www.laptopspec.net/wp-content/uploads/2009/08/Acer-Aspire-Timeline-AS3810T-6415-13.3-Inch.jpg[/img]

Ved i noget om denne computer?

Mvh. Anne.
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2010 - 09:10 #1
Er BMW eller AUDI bedst. Er Nike eller Adidas bedst? Det er lidt i samme boldgade som at sammenligne mærker på bærbare computere. Nogle mener det ene, og andre mener det andet. Det er en smagssag, så derfor tror jeg ikke at du skal hænge dig så meget i mærker, men mere om dens tekniske specifikationer omfylder dine behov.
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2010 - 09:14 #2
Acer er en ganske god maskine, de er den næststørste pc producent - så de er mange Acer pc`ere over hele verden incl. Danmark.
Når der er så mange Acer`ere i omløb, så er der også nogle der desværre også har dårlig erfaring med Acer, men der er f.eks lavet en undersøgelse over bærebare der bliver fejl på i løbet af 3 år og her er ASUS den bedste og på en 9. plads er HP som den åbsolut dårligste - Acer er på en 6.plads.

Men den maskine du har fundet er god til langt de fleste ting, som skrive/gå på nettet/lette spil osv. osv. ting.
Den er også stømsparende med den SU processor, men den er "kun" på 1,3Ghz og ikke af de "nye" core ix typen.

Udfra den du har fundet, så har jeg dog et alternativ til de ca. 5400 kr. som den Acer også koster - denne er med den nye processor og bedre grafikkort:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=721387
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2010 - 09:40 #3
Enig med zagger. Skal du bruge den til surfing email og kontorarbejde, er der flere om buddet. Og batterilevetiden er også en factor du skal tænke på hvis du skal bruge den meget mobilt uden du kan koble strømforsyning på.
Kiggede på en test af 10 bærbare der er testet her i februar måned, i forbrugerrådet Tænk. Her var også en Acer med. Kom ind på en 7 plads . Der var ikke nogen desideret vinder i denne test, men der var to der skilte sig ud.
Lenovo SL510 (kontor bærbar med lang batterilevetid) og Asus N61VG (allround familie bærbar med en god sammensætning af hardware).
Avatar billede Pancake Nybegynder
02. maj 2010 - 09:51 #4
Tusind tak for jeres gode og hurtige svar.
Det lyder godt, og forståeligt.
Haverslev, hvad mener du med "men den er "kun" på 1,3Ghz og ikke af de "nye" core ix typen"? (det forstår jeg ikke?)
Mvh. Anne.
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2010 - 10:18 #5
Processor er indelt i model betegnelser, der groft sagt er efter Ghz, cache osv. osv.
Der er så f.eks de nye core i7 processor, som spænder over et stort GHZ spektre - f.eks fra 1,6 til 2,8Ghz med en og samme processor.
Modsat ende er f.eks SU processorene, som mere eller mindre er baseret på, at den skal være så strømsparende som muligt, det betyder så, at man holder den på en lav frquens (1,3Ghz) da den ikke bliver så så varm og skal derfor ikke køles så meget.

Core i3 som er i Asus`en, er også en strømbesparende processor, men den har en betydelig bedre frequens (GHZ) og en bedre cache.

Ved godt at det er en "skrabet" udgave af de forskelle der er på de forskellige processor :-)
02. maj 2010 - 11:25 #6
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Udsendelser/seprogrammerne.htm [25/03 2010]
Bærbart award show
Rabatten viser dig vejen til den bedste laptop til prisen

???
Avatar billede Pancake Nybegynder
02. maj 2010 - 16:25 #7
Tak for jeres svar (:
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2010 - 20:03 #9
Avatar billede Pancake Nybegynder
23. juli 2010 - 11:39 #10
Tak for hjælpen ;)