Avatar billede websurfer11 Novice
01. maj 2010 - 23:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ghost-boot CD kan pludselig ikke loade

Pludselig kan min Ghost-boot-cd, som jeg regelmæssigt bruger til at lave et spejl af min harddisk og ghoste over på harddisk nr. 2 i udtagelig skuffe.

Ændringer indenfor sidste dage:
- Har opgraderet fra 1.5G til 4GB ram. Bios er opdateret.
- Har ryddet op på CD-drev- tommer mapper mv.

Kan nogle af disse ting have indflydelse på mit problem?
- jeg mener ikke jeg har slettet noget af betydning, kun tomme
  mapper eller ubrugte mapper i C-drev-roden.

Når jeg booter fra Ghost-cd'en hænger den ved loading af selve ghost-filen.

Når jeg utålmodigt trykker på enter et par gange:
Kommer der en meddelse om, at der er stack-overflow i min config.sys fil.  - og jeg anmodes om at ændre på dette forhold i min config.sys fil.

Mystisk hvad har pludselig ændret sig, hår nu loadingen sker fra en brændt CD?
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 23:47 #1
Det har muligvis noget at gøre med dine ram. Prøv midlertidig, medens du bruger din ghost, at gå tilbage til de ram du havde før.
Avatar billede heibergg Nybegynder
01. maj 2010 - 23:51 #2
Fandt denne her artikel: http://support.microsoft.com/kb/145799
Avatar billede websurfer11 Novice
02. maj 2010 - 00:48 #3
Det havde ikke noget med ram at gøre. Geninstallerede de gamle ram. Samme resutltat.

Jeg kan ikke få fat i CD-rom fra en boot-diskette heller med CD-rom understøttelse. Men i Windows XP kan jeg godt komme ud på CD-rom-drevet.

Ved dos boot med diskette får jeg meddelsen:

ATAPI-CD rom device driver not found

Nu vil jeg til at læse den artikel, du linker til.
Vemder tilbage.
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2010 - 08:41 #4
Prøv at tjekke om du evt. har fået nogle Upperfilter eller Lowerfilter under dit CD/DVD-drev i din reg.databasen

Gøres således:
Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.

En anden måde på det:
Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
I regedit og klikker på "rediger" og SØG
Sæt flueben i alle og kopier dette ind i feltet: 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318
Tryk find næste og vent et øjeblik
Hvis linierne 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står i højre side, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.

Du kan også prøve at fjerne selve drevet fra enhedshåndtering og den vil så installere sige igen:
Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfror DVD/CD-drev
H-klik på dit DVD/CD-drev og vælg fjern
Genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere det igen.
Avatar billede websurfer11 Novice
02. maj 2010 - 09:50 #5
Jeg fandt ud af, at jeg havde pillet i bios - for at trimme min pc valgte jeg selvfølgelig pio4 mode og så kom jeg til at ændre SATA til PATA. Jeg kan huske jeg åbnede for at se valgmuligheder, da jeg også her bestilt en ekstra hardddisk. Jeg har så åbenbart fået sat den forkert. Fingeren må være smuttet.

Så nu kører det igen. Men du skal have dine points, fordi du gad svare selv på en lørdag aften, og måske var det noget i din linkede artikel, der fik mig på at checke SATA/PATA indstillinger.

Du sender bare et svar.
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 10:17 #6
Tak skal du have, men det vat jo dig selv, som fandt ud af det, så jeg skal ikke have point:)
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 10:20 #7
Øv bommert, du skal bare afvise mit svar:)
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 10:32 #8
Nå da, Jamen så siger jeg mange tak:))
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2010 - 10:37 #9
fordi du gad svare selv på en lørdag aften
Var faktisk søndog morgen :-)
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2010 - 10:39 #10
Ups - var faktisk  23:51:09 - så det VAR lørdag :-)
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 10:41 #11
haverslev - OK :)