Avatar billede anderspedersen Nybegynder
20. juli 2001 - 18:40 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Dj ecore som midi eller waw.

HEJ VED GODT DETTE SPRØGSMÅL HAR VÆRET HER FØR MEN JEG MÅ BARE HAVE DJ ENCORE SOM MIDI ELLER WAW, DET ER LIGEMEGET OM DET ER EN RINGETONE, VIL BARE SÅ GERNE HAVE DEN, 250 POINT ER DINE HVIS DU KAN SKAFFE DEN!

SEND DEN TIL R-E-S-P-E-K-T@OFIR.DK
Avatar billede djeclemen Nybegynder
20. juli 2001 - 18:45 #1
Ulovligt spørgsmål luk det
Avatar billede djeclemen Nybegynder
20. juli 2001 - 18:45 #2
Hvorfor vil du så gerne have den da?
Avatar billede zeth Nybegynder
20. juli 2001 - 18:46 #3
som ringetone er da ikke ulovligt!
Avatar billede labisama Nybegynder
20. juli 2001 - 18:50 #4
zeth..han skal ikke bruge den som ringetone til sin mobil...så det ER ulovligt!
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2001 - 18:51 #5
Zeth -> jow det er faktisk! :/

Så på text tv her den anden dag at musik brancen mister et 3 cifret million beløb om året, på grund af folk der laver disse \"ringetone servicer\" ikke har købt deres licens.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
20. juli 2001 - 19:04 #6
Hva\' gør man ik\' for 250 point! ;o]
Avatar billede ricky1 Nybegynder
20. juli 2001 - 20:54 #7
Dj Encore
Avatar billede zeth Nybegynder
21. juli 2001 - 12:38 #8
hooooold kæft man det er snyd det her, overvejer fandme at skrive til admin, anderspedersen, hvorfor accepterer du når du ikke har fået hvad du vil ha?
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 13:55 #9
\"SEND DEN TIL R-E-S-P-E-K-T@OFIR.DK\" ...

Ring a bell ¿...
Avatar billede zeth Nybegynder
21. juli 2001 - 13:59 #10
Jarrrh, har du gjort det? I så fald, kommenter det lige..
Avatar billede prodic Mester
21. juli 2001 - 14:08 #11
Spørgsmål: Er det tilladt at anvende musikværker som mobilringetone?

Svar: Det kræver tilladelse fra KODA/NCB at lægge musik ud på Internet - uanset i hvilken form. En tilladelse er således også nødvendig, hvis der blot er tale om brudstykker af musik, og uanset om du er en privatperson eller et firma. Således kræver det også en tilladelse til at mekanisere og tilgængeliggøre musikværker på et website eller lignende med henblik på kopiering brugernes mobiltelefoner og anvendelse som ringetone. Det er udbyderen af den tjeneste, som tilgængeliggør ringetoner, som skal indhente en tilladelse hertil fra KODA/NCB. En sådan tilladelse kan indhentes ved at indgå KODA/NCB\'s ringetoneaftale, hvilket kan ske via KODA\'s hjemmeside
Kilde : http://www.koda.dk/usr/koda/kodaweb.nsf/1f8632ca888a6c48c12569fb0046a432/a0d763f44b408d47c1256a1e00530a6c?OpenDocument

Spørgsmål: Må man have midi-filer på sin hjemmeside – evt. som baggrundsmusik?

Svar: Den ophavsretlige beskyttelse af musikværker fremgår af ophavsretsloven. I den forbindelse er midi blot et format til at komprimere musikværker, og der er ikke en særskilt regulering af midi-formatet som sådan.
En hvilken som helst kopiering eller udnyttelse af et ophavsretligt beskyttet værk forudsætter som udgangspunkt rettighedshavernes tilladelse i henhold til ophavsretslovens § 2. Dette gælder også for brug af midi-filer på Internet. I den forbindelse skal man have en tilladelse fra sangskriverne og komponisterne, hvilket vil sige fra KODA og Nordisk Copyright Bureau (NCB), hvis musikken er omfattet af vores repertoire. Dette er stort set altid tilfældet.
Kilde: http://www.koda.dk/usr/koda/kodaweb.nsf/1f8632ca888a6c48c12569fb0046a432/68b9730ac421296ec1256a1e0052b5d8?OpenDocument

På mig ser det ud, som om at Razmuz.dk og AndersPedersen står foran en sletning...
Avatar billede zeth Nybegynder
21. juli 2001 - 14:36 #12
hvem skriver til admin? *G*
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 14:37 #13
*avs*

Jeg hjælper bare manden? ... - og desuden, skriver han INTET om at lægge det ud på nettet.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 14:43 #14
Avatar billede prodic Mester
21. juli 2001 - 14:43 #15
Razmuz.dk->I og med at sangen er Temaet fra BB, så kunne det måske tænkes at Anders ville bruge den på den her side :
http://www.eksperten.dk/spm/90821 - http://www.bigbrother.subs.dk/

Og dermed er det ulovligt.

At du så sender ham noget som i bund og grund er ulovligt, det gør jo ikke din situation ret meget bedre,
Avatar billede topsite Nybegynder
21. juli 2001 - 14:45 #16
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 14:47 #17
Topsite -> jesjes, jeg indrømmer da fuldt at jeg har sendt filen til ham!...
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 14:57 #18
topsite -> hvor har du fået den adr fra? *ren nysgerrighed*
Avatar billede topsite Nybegynder
21. juli 2001 - 14:57 #19
Hæhæ :) !! Alle jer \"eksperten\" i går så meget op i rigtigt og forkert! Hvad med at gå op i at svare på folks spørgsmål istedet for at tro i er en flok Dommere - Der er noget fordi i har lært nogle fine ord! Eksperten er lavet for at hjælpe folk og ikke for at rakke dem ned!

Daniel - TopSite..
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 15:01 #20
JIR JIR! - That\'s The Spirit!! :o]
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 15:01 #21
Tak for lidt \"backup\", går ud fra det ment godt mod mig! :o]
Avatar billede prodic Mester
21. juli 2001 - 15:13 #22
TopSite->Du skal lige huske at adskille 2 vigtige faktorer i det her spil.
Den ene er hvad Eksperten\'s regler går på og hvordan vi forsøger, at få dem overholdt så der ikke kommer til at herske nogen tvivl om at et offentligt forum som dette skal splittes ad pga nogle brugere der vil betale for deres software.
Eksperten.dk skal IKKE være hælercentral for dette, men skal anvendes til at få løst ens problemer på anstændig måde.

Noget andet, som du indrager er hvordan vi evt. forholder os til ulovligt software uden for Eksperten.dk - de 2 ting kan du ikke blande sammen.

I og med at reglerne for eksperten.dk er som følger :
Eksperten.dk skal bruges til lovlige formål. Det vil sige, at det ikke vil blive tolereret, hvis der er brugere, der søger efter warez (pirat-software), mp3 filer, serienumre eller anden form for informationer, der kan bruges til ulovlige formål

så er det ikke op til os at være dommere, men det er de kære admins opgave. Det eneste vi kan gøre, er at gøre opmærksom på det og derefter lade de rigtige dommere tage sig af sagen.

I dette spørgsmål er der UDTRYKKELIGT blevet sagt, at det var ulovligt i følge dansk lovgivning og de gældende regler for Eksperten.dk - der afholder dog ikke Razmuz.dk fra at sende det per mail alligevel, og det gør ikke sagen bedre at der sker for 250 point.

Vi går mere op i, at Eksperten.dk skal holdes fri fra spørgsmål der ikke overholder reglerne end at rakke ned på folk.
Derudover går vi endnu mere op i, at få besvaret nogle spørgsmål fra folk der ønsker hjælp.

Hvis Eksperten.dk kunne slippe for den her slags tåbelige spørgsmål så var det måske en mulighed for at vi kunne fokusere lidt mere på det primære, at få besvaret nogle spørgsmål fra folk der virkeligt behøver noget hjælp og ikke fra folk der ikke kan finde ud af at lave en Wav-fil eller at finde den, så personen kan bryde reglerne for både Eksperten.dk og Det Danske Riges lovgivning.

Kan du følge min tankegang???
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 15:20 #23
Jep, forstår dig ...

Min \"fejl\"...
Avatar billede topsite Nybegynder
21. juli 2001 - 15:28 #24
Yup - 100% Prodic! :) Men syntes bare aldrig jeg får svar på mine PHP spm! http://www.eksperten.dk/spm/91008 - HJÆLP MIG
Avatar billede prodic Mester
21. juli 2001 - 20:04 #25
TopSite->Problemet med den slags løsninger som du efterlyser er som regel, af de folk der kan lave netop din løsning til dit problem(domæne-tingen i det her tilfælde) gerne vil have mammon for sådan et projekt.
For der er folk på Eksperten.dk der kan finde ud af det, men bare ikke vil lave hele løsninger for point - mig selv incl.
Desuden er det ikke et spm(spørgsmål), men en løsning du er ude efter - så reelt set hører den hjemme i Job->Freelance. :-)

Razmuz.dk/TopSite->Rart at I er enige.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 20:22 #26
hehe, JEG har faktisk lige lavet hele scriptet han efterlyser! :P

Topsite -> www.razmuz.dk/test/test2.php

Hvis du ik\' har set det endnu :/