Avatar billede carlt Seniormester
01. maj 2010 - 08:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsættele af Noter (Navne) i scannet billede.

Jeg har set, at Facebook har en funktion, hvor man kan indsætte navne på personer på et billede således, at hvis man peger på en person på billedet, dukker navnet på den pågældende op.
Findes der en funktion, således at jeg ken scanne et gammelt billede ind og derefter på lignende vis sætte navne på?
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. maj 2010 - 10:52 #1
Altså at sætte noter på billeder er nemt i f.eks. microsoft paint. Skal det absolut være sådan at navnet kun dukker op når musen er på ansigtet?
Avatar billede carlt Seniormester
01. maj 2010 - 13:54 #2
Vel ikke nødvendigvis.
Jeg tænkte bare, at hvis man f.eks. havde en hel årgang af en klasse - måske 100 eller mere - så blev det uoverskueligt, hvis alle navnene var fremme hele tiden.
Hvor finder jeg microsoft paint - den ligger ikke umiddelbat under "start/alle programmer"
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. maj 2010 - 16:04 #3
Ja det kan jeg godt se. Picasa kan vidst det du søger:
http://picasa.google.com/

Ellers er der paint, hvis det skal være noget permanent på billedet.

microsoft paint ligger under start/programmer/tilbehør/paint.

Hurtigste er bare windows-tasten+R > Skriv: mspaint og tryk enter.

Der er et ikon med et bogstav på, som du kan vælge og benytte til at skrive på dine billeder. Hvis du ikke ønsker at skrive på selve billedet kan du trække i den lille firkant i midten nederst af billedet, og derved gøre plads til tekst. Så kan du jo bare skrive navnene på personerne fra venstre til højre, sådan plejer jeg at gøre. :)

Men tjek Picasa først, det er rigtig godt.
Avatar billede carlt Seniormester
01. maj 2010 - 18:26 #4
Jeg efterprøver dine forslag i morgen og vender tilbage!
Indtil videre TAK!
carlt
Avatar billede carlt Seniormester
12. maj 2010 - 12:11 #5
Der gik så et par dage mere!
Tak for hjælpen.
Vil du lægge et svar, som jeg kan acceptere.
Avatar billede nicidem Nybegynder
12. maj 2010 - 12:45 #6
ok :)