Avatar billede trigger1978 Nybegynder
30. april 2010 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista ultimate 64 bit kan ikke længere håndtere mere end 2 GB ram

Hej Med jer på eksperten
Jeg har oprettet en tråd tidligere hvor i dette problem også blev nævnt. Se venligst dette link:
http://www.eksperten.dk/spm/908441

Mine specifikationer er:

Intel 2 Extreme QX6850 3,0 Ghz
X-Fi XtremeGamer Fatal1ty
Raptor 150GB 10000Rpm (System disk)
2 x Caviar 500GB
2 x GeForce 8800GTX Ultra Sli 768Mb
8 GB Corsair Ram 800Mhz
Windows Vista Ultimate 64 Bit

Mit problem er at siden at jeg har installeret styresystem  på ny, (se venligst tidligere tråd) Så kan jeg ikke længere starter maskinen med mere end 2 GB ram sat i uden at få blå skræm (BSOD) Med fejlmeddelelsen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Efter at ha søgt på nettet, er der noget der kunne tyde på at det er en ram fejl. Men så er spørgsmålet hvorfor at jeg ikke kan have mere end 2 GB ram i min maskine nu uden at denne BSOD kommer frem.

Hvis nogen kan hjælpe med dette vil jeg blive meget glad :)
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2010 - 20:32 #1
Du skriver ikke her, ej heller i den anden tråd om du HAR installeret alle driverne igen. - startende med chipsettet osv.
Enten fra den medfølgende CD eller fra Asus hjemmesiden
Vælg Motherboard, vælg Socket 775 og dit MB
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 20:51 #2
Jeg kan huske da jeg købte Vista 64 med en computer med 4GB. Fik jeg at vide at jeg skulle tage 2GB ud installere Vista og så køre en patch fra Microsoft, hvorefter jeg først der kunne sætte de 2GB tilbage.

Jeg mener det var den her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=91672C7C-614B-404C-850C-377541E93C18&displaylang=en

Har du prøvet Windows Update? Kan være den kommer med der.

Der er også den her hvis det er den error du får:
http://support.microsoft.com/kb/929777

Men ellers bør du kunne finde dit svar her:
http://social.technet.microsoft.com/forums/en-US/itprovistahardware/thread/e9034392-1537-4aff-85bc-3927e61cb783/
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
30. april 2010 - 21:18 #3
Hej Haverselv

Jeg har såvidt jeg er bekendt med installeret alle driver igen.
Jeg er ved at undersøge om det er de mest opdateret driver der er til de forskellige komponenter.

Hej nicidem

Mange tak for linkne, jeg kan da krydse fingre for at det "bare" er det. men det må desværre vente lidt inden jeg kan finde ud af det.. det er en forholdvis stor størrelse af opdateringer jeg skal hente ca. 800 Mb... Men så snart de er installeret. Så vil jeg forsøge mig igen :)

Jeg vender tilbage hurtigst muligt :)
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
02. maj 2010 - 11:52 #4
Hej haverslev
Jeg havde installeret alle driver som jeg kunne finde og som systemet gjorde mig opmærksom på at jeg manglede.
Til gengæld efter at jeg havde installeret Servicepack 1 & 2 så kunne jeg derefter isætte de sidste ramblokke. Så nicidem havde ret. Det var åbenbart en microsoft opdatering der manglede.

Hej nicidem
Jeg prøvede at installere den opdatering du henviser til, men den var åbenbart allerede installeret efter jeg havde lagt begge service packs ind.
Men du havde stadig ret. Det var en microsoft opdatering der manglende :)

Så mange tak.

Smid et svar nicidem, så tildeler jeg point :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
02. maj 2010 - 17:17 #5
Nåmen godt det kører igen. :)